Dwa przykłady autentycznych kampanii znanych marek

Jeśli nie masz pomysłu na swoją markę, to sięgasz po argument ceny albo stosujesz triki reklamowe. Ale to droga donikąd, bo na końcu każdy traci: Ty i Twoja konkurencja (bo trwa wyniszczająca wojna o przetrwanie) oraz Klient, ponieważ w przyrodzie nie ma nic za darmo. Na szczęście w ostatnich miesiącach pojawiło się kilka ciekawych kampanii dużych marek, gdzie na pierwszym planie pojawia się nie cena, a autentyczność i podkreślanie jakości.

Jedną z bardziej inspirujących kampanii stawiających na autentyczność (moim subiektywnym zdaniem) jest zrealizowana przez McDonalds Kanada kampania pod hasłem „Nasz jedzenie. Wasze pytania.” (Our Food. Your questions). W obliczu coraz większej ilości niepochlebnych informacji o jakości jedzenia w tej sieci , jedynym rozsądnym wyjściem było otwarcie się na konsumentów i powiedzenie uczciwie jak jest. Konsumenci mogli zadawać pytania, a McDonalds Kanada odpowiadał na nie – najczęściej za pomocą krótkich filmów. 

Jeden z pierwszych filmów odpowiadał na pytanie dlaczego jedzenie na reklamach różni się od tego w rzeczywistości:

Cała kampania doczekała się kilkunastu filmów – odpowiedzi, które dodatkowo pojawiły się także w dziale pytania/odpowiedzi na stronie internetowej sieci.

Czy kampania spełniła założone cele? Przekonajcie się sami:

Jak powstaje jedzenie dla Lidla?

Podobna kampania została zrealizowana jesienią ubiegłego roku przez Lidla. Wprawdzie nie były to jak w przypadku McDonalds pytania zadawane przez Klientów, ale w kilku filmikach można było dowiedzieć się jak powstaje sałata, kabanosy, ser wędzony oraz pieczywo, które możecie kupić w tym dyskoncie. Podobnie jak w przypadku McDonalda, w spotach wystąpili autentyczni pracownicy pracujący dla dostawców tej sieci, a procesowi powstawania jedzenia przyglądał się Łukasz Grass – były dziennikarz TVN24 obecnie zajmujący się propagowaniem triathlonu. 

Co ciekawe ta kampania wykorzystywana była nie tylko w internecie, ale spoty pojawiły się także w telewizji.

A może znacie jeszcze jakieś autentyczne i inspirujące kampanie dużych marek? 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *