Reklama w Gmailu – jak dotrzeć do potencjalnych Klientów?

Mailingi do kupionych baz nie działają? Budowanie własnej trwa zbyt długo? Ciekawą alternatywą może być reklama w Gmailu, z którego korzysta już 5 mln użytkowników w Polsce. Czym jest Gmail Sponsored Promotions (GSP) oraz czy warto rozważyć tę formę reklamy – o tym w poniższym wpisie.

Jeśli posiadasz skrzynkę mailową na jednym z popularnych portali horyzontalnych, to wiesz jak uciążliwe potrafią być mailingi wysyłane do użytkowników takiej poczty. Gmail szybko zyskał na popularności m.in. dlatego, że poczta od Google wolna była od wysyłek reklamowych i dobrze radziła sobie z odsiewaniem spamu (czasami nawet za dobrze ;). Kilka miesięcy temu pojawiły się także na Gmailu reklamy, które przypominają maile. 

Jak to działa?

Reklama-zwiastun pojawia się użytkownikowi w Gmailu w zakładce Oferty, zarówno na urządzeniach mobilnych jak i na komputerach. Zwiastun zwraca na siebie uwagę dzięki zastosowaniu żółtego tła oraz elementu graficznego (najczęściej logotypu) obok nazwy reklamodawcy. Płatność – podobnie jak w przypadku reklamy kierowanej na wyszukiwarkę oraz sieć reklamową – następuję w momencie, gdyż użytkownik kliknie w zwiastun. 

Reklam w Gmailu - przykład

Po kliknięciu w zwiastun pojawia się widok przypominający widok maila, który może zawierać:

  • tekst
  • obrazek
  • film
  • formularz rejestracji 

Wiadomość może zawierać linki kierujące do strony docelowej, można ją także przesłać dalej oraz zapisać w folderze ‚Odebrane’.

Jak stworzyć kampanię GSP?

Aktualnie ten format reklamy jest jeszcze w wersji beta, z czym wiążą się pewne ograniczenia dla potencjalnych reklamodawców:

  • minimalny deklarowany dzienny budżet na kampanię to równowartość 20 USD (ok. 2200 zł miesięcznie)
  • konto AdWords musi być podłączone do rozliczeń konta agencyjnego (fakturowanie miesięczne)
  • Google włącza opcję prowadzenia tego typu kampanii po wcześniejszym wysłaniu wniosku i jego pozytywnym zweryfikowaniu

Po pozytywnym przejściu procedury weryfikacyjnej kampanię GSP ustawia się z poziomu konta AdWords kierując ją na sieć reklamową z jednym miejscem docelowym (mail.google.com).

Dostępne są także dodatkowe opcje kierowania:

  • lokalizacja/język
  • słowa kluczowe
  • wiek/płeć
  • branże interesujące użytkownika
  • domena
  • urządzenie

Z naszego doświadczenia wynika, że warto skorzystać z przynajmniej 2 opcji kierowania: lokalizacji (jeśli kierujemy reklamę do odbiorców na ograniczonym terytorium) oraz słów kluczowych. Warto zdefiniować dość ogólne słowa kluczowe związane z zainteresowaniami naszego potencjalnego Klienta, gdyż reklama pojawia się tylko w przypadku, gdy dane słowo kluczowe znajduje się wśród 500 ostatnich wiadomości otrzymanych przez użytkownika.

Ostatnim krokiem jest stworzenie treści do zwiastuna oraz dodanie gotowej kreacji reklamowej lub stworzenie jej przy wykorzystaniu kreatora AdWords.  

Reklama w Gmailu – wnioski

Reklama w Gmailu to ciekawa alternatywa zarówno dla mailingów w portalach horyzontalnych, jak i reklamy w sieci reklamowej Google (GDN). Można ją wykorzystać zarówno w kampaniach nastawionych na budowanie wizerunku, jak i na konkretne działania (sprzedaż, wypełnienie formularza). Aktualnie średni współczynnik kliknięć (otwarcia wiadomości) wynosi ok. 3,5 %, a koszt kliknięcia nie przekracza kilkudziesięciu groszy.

Jeżeli jesteś zainteresowany tą formą dotarcia do potencjalnych Klientów – skontaktuj się z mną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *