Jak sprzedawać za granicę z Google Adwords?

Ekspansja na zagraniczne rynki to cel coraz większej grupy polskich przedsiębiorców. Na szczęście żyjemy w czasach nowoczesnych technologii, dzięki którym możesz promować swoje produkty w dowolnym miejscu na świecie. Narzędziem które pozwoli Ci przekuć marzenie w realną kampanię sprzedażową jest właśnie Google Adwords. Jak z niego skorzystać?

Określ cel

Po co właściwie jest Ci potrzebna kampania Adwords? Chcesz od razu sprzedawać, czy najpierw zbudować siłę swojego brandu? Reklama w Google to także doskonała opcja dla tych, którzy poszukują nowych zleceniodawców czy partnerów biznesowych. Możliwe, że przyda Ci się nieco bardziej wyrafinowana strategia. Przed wyjazdem na branżowe targi możesz docierać ze swoim przekazem Stając się bardziej rozpoznawalny zwiększasz szanse na to, że goście odwiedzą właśnie Twoje stoisko.

Sprawdź rynek

Branża reklamowa zna wiele szeroko zakrojonych kampanii zagranicznych, które zakończyły się spektakularną klapą. Różnice kulturowe i językowe mogą skutecznie pokrzyżować plany. Poznaj więc swoich odbiorców i ich oczekiwania. Sprawdź, czy słowa, które chcesz wykorzystać nie kryją w sobie ukrytego znaczenia oraz czy Twoje produkty nie są sprzeczne z miejscowymi zwyczajami. Polska firma Pixers produkująca fototapety zrezygnowała z ekspansji, gdy odkryła, że ściany w Hiszpanii są najczęściej wyłożone tzw. barankiem. Postępując w ten sposób unikniesz problemów.

Dogadaj się z tłumaczem

Nie każdy copywriter może bez trudu przygotować teksty reklamowe Google Adwords. Atrakcyjny styl to nie wszystko. Google stawia Twoim reklamom wymagania, które zadecydują o tym, jak często będą się wyświetlać. Od tego zależy również jaką pozycję zajmą w wynikach wyszukiwania. Nawet doświadczony tłumacz nie musi o tym wiedzieć. Zazwyczaj bierze on pod uwagę poprawność językową, co nie musi się przełożyć na techniczną stronę kampanii. Reklama w Google musi też mieścić się w określonym limicie znaków. O tym też muszą wiedzieć zarówno twój copywriter, jak i tłumacz. Dlaczego? Bo długość słów w języku niemieckim jest zdecydowanie większa, niż w polskim. Po przetłumaczeniu hasła reklamowego może Cię czekać niemiła niespodzianka. Zupełnie inaczej jest w języku angielskim, gdzie można przekazać o wiele więcej znaczeń przy użyciu mniejszej ilości znaków. Na początku współpracy przedstaw swoim współpracownikom kryteria, które będą musiały spełniać reklamy i strona docelowa. Dzięki temu szybciej i skuteczniej zrealizujesz swoje cele.

Analiza słów kluczowych

To od niej zależy powodzenie Twojej kampanii w wyszukiwarce. Zweryfikuj, czy wybrane przez Ciebie frazy będą zgodne z oczekiwaniami i intencjami odbiorców. Pamiętaj, że za jednym słowem może się kryć kilka znaczeń. W przypadku języków obcych może pojawić się nowy kontekst, o którego istnieniu nie zdajesz sobie sprawy. Najlepiej skonsultować listę słów kluczowych z tłumaczem.

Zdefiniuj konwersję

Potencjalny klient kliknie w Twoją reklamę, po to żeby zaspokoić swoją potrzebę. Określ jasno czym ona jest. Czy będzie to złożenie zamówienia w Twoim sklepie internetowym, czy kontakt z obsługą klienta? A może obie opcje równoważnie? Pamiętaj o tym, żeby wziąć pod uwagę wszystkie możliwości. To będzie miernik efektywności Twoich działań, a być może nie wszystkie konwersje będziesz w stanie sprawdzić przy użyciu Google Analytics. Zadbaj o to, aby handlowcy prowadzili statystyki zagranicznych połączeń, a sprzedawcy w sklepach stacjonarnych pytali klientów jak dowiedzieli się o Twojej firmie. Dzięki temu określisz efektywność kampanii.

Przygotuj stronę docelową

Przetłumaczenie Twojej dotychczasowej witryny na kolejny języki może nie wystarczyć. Powinieneś wziąć pod uwagę specyfikę kampanii i rynku, a to często wiąże się z gruntownymi zmianami. Strona musi oczywiście spełniać wymagania Google. Stosując się do nich możesz lepiej wykorzystać swój budżet reklamowy. Najważniejszy jest jednak Twój odbiorca. Zastanów się, czy jasno prezentujesz ofertę? Czy jest ona wiarygodna? Czy jest czytelna? Czy można łatwo zrealizować konwersję? Uwzględnij też kontekst kulturowy. To, co liczy się dla Ciebie nie zawsze musi być najważniejsze dla Twojego Klienta z innego kraju.

Nie zapomnij o brandingu

Wchodząc na nowy rynek z reguły nie jesteś rozpoznawalny. Musisz więc sprawić, że Twoja marka zostanie zapamiętana. Im wcześniej zaczniesz nad tym pracować, tym lepiej. Powtarzanie przekazu w wielu różnych kanałach komunikacji po pewnym czasie powinno dać Ci rezultaty wizerunkowe i sprzedażowe. To nie zawsze konieczny element kampanii Google Adwords, ale warto go uwzględnić.

Optymalizacja, czyli marketingowe śledztwo

To największe wyzwanie, które Cię czeka. Oprócz monitorowania konwersji musisz stale sprawdzać, czy jakość generowanego ruchu jest zgodna z wybranymi grupami docelowymi. Jednym słowem: czy osoby, które klikają w reklamy to na pewno te, na których Ci zależy. Najwięcej czasu pochłoną zapewne raporty wyszukiwanych fraz. Zwodnicze są zwłaszcza nazwy lokalizacji – ulic, dzielnic, gmin itd. Rozszyfrowanie, czy chodzi o plac w pobliżu Twojego punktu dystrybucji, czy o obcą markę może być prawdziwą przygodą. To przedstawi dane o kampanii w innym świetle. Ponownie przyda się znajomość lokalnych przyzwyczajeń oraz świąt. Także wiedza o obowiązującym za granicą prawie pomoże Ci uniknąć kłopotów. Optymalizacja musi objąć nie tylko słowa kluczowe czy stawki, ale również reklamy i stronę docelową.

Dotychczasowe doświadczenie też się liczy

Żyjemy w epoce globalizacji, więc pewne aspekty życia są bardzo podobne na różnych szerokościach geograficznych. Są tam te same usługi, te same marki, te same aplikacje i smartfony. Jest więc bardzo prawdopodobne, że podobne słowa kluczowe i kryteria targetowania okażą się najbardziej efektywne. Wykorzystuj wiedzę, którą już udało Ci się zdobyć na polskim rynku. Może to będzie najlepsza droga do wysokiego ROI?

Podsumowanie


  • Connector.

    Opracuj strategię sprzedażową.

  • Connector.

    Opisz grupę docelową – przygotuj persony.

  • Connector.

    Wybierz odpowiedniego tłumacza-copywritera i wyjaśnij mu specyfikę projektu.

  • Connector.

    Zrób dokładną analizę słów kluczowych.

  • Connector.

    Precyzyjnie określ wszystkie możliwe konwersje.

  • Connector.

    Przygotuj odpowiednią stronę docelową.

  • Connector.

    Stwórz teksty reklamowe zgodnie z potrzebami odbiorców i wymaganiami Google.

  • Connector.

    Monitoruj i optymalizuj kampanię.

Przygotowanie nowej kampanii jest pełne wyzwań. Jeśli chcesz uniknąć niepotrzebnego ryzyka skorzystaj z naszej “listy startowej” dla kampanii w wyszukiwarce i sieci reklamowej

Możesz też...

powierzyć swoje działania doświadczonym marketingowcom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *