Cold brew coffee – nowy trend na rynku napojów w Polsce?

Patrząc na liczbę wyszukiwań w Google wszystko wskazuje na to, że podobnie jak w Europie Zachodniej tak i w Polsce popularność cold brew coffee będzie się z roku na rok zwiększać.

Cold brew coffee – nowy slow trend?

 

Kawa macerowana (ang. cold brew coffee) zwana także kawą parzoną na zimno wymaga dłuższego procesu przygotowania, dlatego moda ta dobrze wpisuje się w inne “slow trendy”. Parzenie odbywa się w wodzie o temperaturze pokojowej albo zimnej wodzie przez dłuższy okres (nawet 12 i więcej godzin). Jednak według znawców tematu, warto spróbować kawy przygotowanej w taki sposób, gdyż jest mniej kwasowa i posiada lepsze walory smakowe.

Kawa parzona na zimno – świeży trend na polskim gruncie

Cold brew coffee nie jest jeszcze zbyt popularna w Polsce, o czym świadczą dane dotyczące wyszukiwań w Google dla naszego kraju (średnio 590 zapytań miesięcznie dla najpopularniejszej frazy “cold brew coffee”, podczas gdy kawa rozpuszczalna notuje średnio miesięcznie 9 razy więcej zapytań). Można już znaleźć kawiarnie, gdzie znajdziecie ten rodzaj kawy, można ją także kupić w buteleczkach, jednak nadal są to niszowe kawiarnie i sklepy internetowe.

Kawa macerowana popularna nie tylko w Stanach

Odwrotna sytuacja ma miejsce w USA oraz krajach Europy Zachodniej, gdzie z roku na rok popularność tego napoju rośnie. W Stanach początek popularności cold brew coffee przypada na rok 2012, szczególnie dużym zainteresowaniem cieszy się tam od 3 lat.

Sezonowość

Popularność kawy macerowanej charakteryzuje się także sezonowością – wyraźnie popularniejsza jest w miesiącach wiosennych i letnich, mniej popularna jest jesienią i zimą. Trend ten widoczny jest w danych Google Trends dla całego świata, ale widać go także w liczbie wyszukiwań w poszczególnych miesiącach w Polsce.

Niezbędnik marketera