2

Zaufanie do blogów procentuje.

To co czytamy na blogach ma znaczny wpływ na nasze decyzje zakupowe. Tak wynika z badań przeprowadzonych w USA na ponad 2000 osobach przez JupiterResearch (sierpień 2008). Decyzje zakupowe 20% czytelników blogów twierdzi, że przy decyzjach zakupowych ma większe zaufanie do bloga niż do treści zawartych w serwisach społecznościowych. 50% czytelników blogów twierdzi, że znajdują na nich przydatne informacje zakupowe. …

Nowa witryna internetowa – droga na skróty.

Od czasu do czasu spotykamy się z sytuacją, w której potencjalny klient pokazuje nam witrynę internetową stworzoną przez naszą firmę i oczekuje wykonania dokładnie takiego samego projektu, z tymi samymi funkcjonalnościami. Jest to dla nas sytuacja bardzo niekomfortowa przynajmniej z dwóch względów: 1. nie znając dobrze rzeczywistych potrzeb klienta nie mamy pewności, że dane rozwiązania będą optymalne 2. nikt w …

1

Dostępność WWW – wstęp

Wg wikipedii dostępność to „dziedzina(…) zajmująca się problematyką tworzenia stron i serwisów internetowych dostępnych dla jak najszerszego grona odbiorców, ze szczególnym uwzględnieniem osób niepełnosprawnych. Dostępność serwisu internetowego oznacza stopień w jakim może być on postrzegany, rozumiany i przeglądany przez wszystkich użytkowników, niezależnie od ich cech lub upośledzeń, a także niezależnie od właściwości używanego przez nich oprogramowania i sprzętu.” Co to …

4

Składamy samokrytykę

Prowadzenie bloga przez organizacje jest tak modną i wychwalaną inicjatywą, że coraz więcej firm decyduje się wykorzystać ten trend. Za chwilę przedstawię kilka podstawowych kwestii, które mogą zadecydować o blogowym „być albo nie być”. Jako przykład popełnianych błędów, ale i dobrych działań, posłuży nasz własny Enzowy blog – ten, który właśnie czytacie.

Programy partnerskie – modele płatności

Jeżeli chcesz założyć własny program partnerski, wcześniej czy później dojdziesz do punktu pod tytułem „płatności”. Zanim odpowiesz sobie na pytanie „ile mam płacić moim partnerom?”, zastanów się nad innym – „za co chcę im płacić? Jakie cele chcę dzięki nim osiągnąć?”. Dokładnie rozważ tę kwestię. Twój program musi być na tyle atrakcyjny, by ludzie chcieli do niego przystępować, ale Tobie …

Dlaczego nie widzę mojej reklamy??

To chyba najczęściej pojawiające się pytanie na grupach Google AdWords. Zazwyczaj zadają je nowi reklamodawcy, łatwo wpadając przy tym w panikę i/lub wściekłość. Tymczasem odpowiedź jest zwykle prosta. Jeżeli masz podobny problem, prawdopodobnie dotyczy Cię któraś z dwóch jego wersji:

2

Jak stworzyć skuteczny tekst reklamy AdWords?

Na początku muszę wyjaśnić, co to znaczy, że tekst jest skuteczny. Ja przyjmuję, że realizuje on 2 podstawowe cele: a) przyciąga uwagę, b) zachęca do kliknięcia. W tej właśnie kolejności. Pisząc „tekst” mam również na myśli „tytuł”, któremu poświęciłam już co prawda jeden wpis, ale zdecydowanie nie wyczerpał on tematu. Teraz też mi się to nie uda, ale postaram się …

Jak zwiększyć efektywność kampanii mailingowych?

Poniżej przedstawiamy nasze spostrzeżenia dotyczące prowadzenia kampanii mailingowych. 1. Ustal cel kampanii – to podstawa. 2. Nie idź na ilość Nie zasypuj odbiorców mailami tylko dlatego, że posiadasz ich adresy e-mail, a wysyłka niewiele kosztuje. Wiele firm nadmiernie wykorzystuje swoje bazy wysyłając mailing przy każdej okazji. Lepiej ograniczyć ilość kampanii i skupić się na ich indywidualnym przekazie.

Jak przeprowadzić badanie użyteczności strony internetowej

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że istnieje tyle metod badania użyteczności, że nieporozumieniem byłoby ustanowienie poniższego planu kanonem. Ponadto należy pamiętać, że eksperci od użyteczności posiadają różne zdolności, które mogą i powinni brać pod uwagę przy układaniu planu testowania. Niestety, badań użyteczności przeprowadza się nadal mało, najczęściej za późno i ze złych powodów. Do tego dochodzi mit, że badania są drogie…

1

Tytuł reklamy kontekstowej = nazwa firmy?

Umieszczenie nazwy naszej firmy w tytule reklamy kontekstowej (myślę tu przede wszystkim o systemie Google AdWords) wydaje się logiczne i naturalne. Często nie jest to jednak najlepsze rozwiązanie. Wielu reklamodawców wychodzi z błędnego założenia, że użytkownik przeczyta wszystko, co wyświetli się na stronie wyników wyszukiwania i dopiero wtedy wybierze odnośnik, który uzna za najtrafniejszy. Tymczasem w większości przypadków podejmujemy takie …