Dwa przykłady autentycznych kampanii znanych marek

Jeśli nie masz pomysłu na swoją markę, to sięgasz po argument ceny albo stosujesz triki reklamowe. Ale to droga donikąd, bo na końcu każdy traci: Ty i Twoja konkurencja (bo trwa wyniszczająca wojna o przetrwanie) oraz Klient, ponieważ w przyrodzie nie ma nic za darmo. Na szczęście w ostatnich miesiącach pojawiło się kilka ciekawych kampanii dużych marek, gdzie na pierwszym …

Jak szybko zaprezentować pomysł na biznes?

Masz pomysł na nowy biznes? Chciałbyś go sobie jeszcze ułożyć w głowie, przedstawić do weryfikacji znajomemu, potencjalnemu kontrahentowi albo inwestorowi? Wykorzystaj do tego proste narzędzie, jakim jest Lean Canvas. 

4

Autentyczność w sztuce

Czy ludzie boją się sztuki? A jeżeli tak, to dlaczego? Czy faktycznie dlatego, że się na niej nie znają, czy być może dlatego, że ich preferencje pokażą kim są i czego naprawdę pragną w życiu? Obecnie każdy przez cały czas dba o swój wizerunek, zakłada maskę, projektuje siebie w celu osiągnięcia sukcesu. Sztuka tę maskę z człowieka zdejmuje. Jeden obraz …

W czym może pomóc Ci projektowanie usług (service design)?

To pytanie pojawia się często, gdy rozmawiamy o wykorzystaniu tego podejścia. W jakich sytuacjach ma ono sens? Możliwości jest całkiem sporo. Tutaj opiszę kilka sytuacji, z którymi miałem do czynienia i w których sprawdziły się narzędzia service design.

Jak wykorzystać LinkedIn w komunikacji B2B

Społeczność LinkedIn w Polsce liczy sobie już 1,5 mln użytkowników. W Europie jest ich ponad 80, a na świecie ponad 300 milionów. Poniżej kilka pomysłów, jak można dotrzeć do potencjalnych Klientów w segmencie B2B przy pomocy tego narzędzia.

Testujemy projektowanie w Lean UX

W lipcu stanęliśmy przed wyzwaniem przeprojektowania intranetu dla jednego z naszych Klientów. Obecne rozwiązanie nie do końca się sprawdza – korzysta z niego zbyt mała ilość pracowników. Nowa wersja ma na celu aktywizację użytkowników i poprawę komunikacji wewnętrznej. W fazie badania potrzeb i projektowania wykorzystaliśmy elementy metodologii Lean UX. 

2

Jak myślą wizjonerzy i innowatorzy?

Pracując nad projektem skierowanym do przedsiębiorców-wizjonerów zauważyłam, że żadna z wyznaczonych do tej pory ścieżek w komunikacji nie przystaje do potrzeb tej grupy. Przeanalizowałam w jaki sposób wizjonerzy postrzegają rzeczywistość i postanowiłam sformułować niestandardowy komunikat, który spełni swoje zadanie.

2

Bądź autentyczny w komunikacji z otoczeniem – parę słów o strategii komunikacji marki

Często słyszy się o promocji produktów czy usług, ale w dzisiejszych czasach innowacyjne firmy odchodzą od tej koncepcji. Dzieje się tak, ponieważ promocja to jednokierunkowy przekaz – monolog skierowany do konsumentów w celu prezentacji oferty sprzedażowej. Nowoczesny marketing stawia na komunikację z klientem, a więc – interaktywny dialog z otoczeniem. Oczywiście konsument jest najważniejszy dla przedsiębiorstwa, dlatego musi on mieć …

Komunikacja w świecie wielu ekranów – warsztat Chimney Trend Watch

Na początku czerwca miałem przyjemność uczestniczyć w warsztacie zorganizowanym przez firmę Chimney Poland, którego tematem była komunikacja w świecie wielu ekranów. Dwie inspirujące prezentacje i fajne miejsce sprawiły, że chętnie się podzielę swoimi wrażeniami z tego wydarzenia.