Jak przeprowadzić badanie użyteczności strony internetowej

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że istnieje tyle metod badania użyteczności, że nieporozumieniem byłoby ustanowienie poniższego planu kanonem. Ponadto należy pamiętać, że eksperci od użyteczności posiadają różne zdolności, które mogą i powinni brać pod uwagę przy układaniu planu testowania. Niestety, badań użyteczności przeprowadza się nadal mało, najczęściej za późno i ze złych powodów. Do tego dochodzi mit, że badania są drogie…

1

Tytuł reklamy kontekstowej = nazwa firmy?

Umieszczenie nazwy naszej firmy w tytule reklamy kontekstowej (myślę tu przede wszystkim o systemie Google AdWords) wydaje się logiczne i naturalne. Często nie jest to jednak najlepsze rozwiązanie. Wielu reklamodawców wychodzi z błędnego założenia, że użytkownik przeczyta wszystko, co wyświetli się na stronie wyników wyszukiwania i dopiero wtedy wybierze odnośnik, który uzna za najtrafniejszy. Tymczasem w większości przypadków podejmujemy takie …