2

Zaufanie do blogów procentuje.


To co czytamy na blogach ma znaczny wpływ na nasze decyzje zakupowe. Tak wynika z badań przeprowadzonych w USA na ponad 2000 osobach przez JupiterResearch (sierpień 2008).

Decyzje zakupowe

20% czytelników blogów twierdzi, że przy decyzjach zakupowych ma większe zaufanie do bloga niż do treści zawartych w serwisach społecznościowych.

50% czytelników blogów twierdzi, że znajdują na nich przydatne informacje zakupowe.
Szczególnie dotyczy to blogów z kategorii: media, rozrywka, gry, podróże.

Zaufanie czytelników

Dla stałych czytelników najbardziej popularnymi i skutecznymi formami reklamy na stronach internetowych są reklamy na blogu oraz sponsorowane wyniki wyszukiwania. 25% czytelników ufa reklamie zamieszczonej na swoich ulubionych blogach.

Badania wykazały także, że za sprawą bloga aż 40% jego czytelników podjęło jakąś akcję, np. przeczytali recenzje produktów, szukali dalszych informacji o produkcie/usłudze albo odwiedzili stronę internetową sprzedawcy lub producenta.

Blisko 40% uczestników badania traktuje linki na blogu podobnie jak rekomendacje od zaufanej osoby.

Są to ciekawe informacje dla reklamodawców. Blogi stają się godnymi zaufania przewodnikami, prowadzącymi użytkowników do interesujących ich miejsc.


Comments 2

  1. @startuj.mobi: myślę, że wina w tym leży po stronie projektantów i zleceniodawców, którzy nie zdają sobie sprawy z tego, że w miarę małym nakładem pracy można dostosować istniejącą (o ile dobrze napisaną) stronę do urządzeń mobilnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *