2

Zmiana wyświetlania linków witryny w Google


Pewnie już większość z Was zauważyła, że Google wprowadziło dość znaczącą zmianę w wyświetlaniu wyników wyszukiwania. Jeśli jeszcze tego nie widzieliście to polecam wpisać w wyszukiwarkę dowolne słowo brandowe (np. Media Markt)  i spojrzeć na  wyniki wyszukiwania. Niestety zmiany nie są jeszcze widoczne dla wszystkich.

Wczoraj zmieniona została forma wyświetlania linków witryny, które wyglądają teraz następująco:

Dla porównania zamieszczam poniżej zrzut ekranu z wyświetlania wyników wyszukiwania przed wprowadzeniem zmian.

Obecnie linki witryny oprócz nagłówków (jak było wcześniej) posiadają również adresy URL prowadzące do konkretnej podstrony oraz krótki jej opis. Sama liczba linków została zwiększona o cztery i wynosi teraz 12. Niestety w Narzędziu dla Webmasterów Google można dodać nadal tylko osiem linków, czyli tak jak było pierwotnie.
Linki witryny wyświetlane są dla brandowych słów kluczowych i zależą w dużej mierze do mocy samej witryny, co widać na poniższym przykładzie.

Wprowadzone zmiany utwierdzają nas w przekonaniu, że Google bardzo efektywnie dostosowuje wyniki wyszukiwania do zapytań internautów, dzięki czemu znajdują oni szczegółowe wyniki z danej witryny.
Po wpisaniu słów brandowych mamy wrażenie wszechstronności pierwszej witryny w wynikach wyszukiwania, ponieważ linki zajmują bardzo dużą część SERP-u. W pierwszym widoku często widać zaledwie 2-3 kolejne witryny. Gdy do tego dojdą Miejsca Google, pierwszy wynik zajmuje praktycznie całą widoczną część wyników wyszukiwania. Aby zobaczyć kolejne trzeba zjechać w dół strony.

giuseppe2

W ciągu ostatnich tygodni byliśmy świadkami wielu zmian, zarówno w wyglądzie jak i strukturze narzędzi Google. Z niecierpliwością czekamy czym zaskoczy nas Google w przyszłym tygodniu :)


Comments 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *