4

Co to jest Instagram? – ABC Instagrama cz. 1


Instagram - logoInstagram to serwis społecznościowy służący do publikowania zdjęć i wideo. Zamieszczane w nim materiały mają charakterystyczny, kwadratowy kształt kojarzący się ze starymi zdjęciami z aparatów Polaroid.

Instagram wystartował w 2010 roku i mimo, że na początku był dostępny tylko na iPhone, szybko zdobył popularność. W 2012 roku pojawiła się aplikacja oparta na systemie Android, a serwis został przejęty przez Facebooka za (bagatela) miliard dolarów. W ciągu 3 lat liczba użytkowników Instagrama wzrosła z 1 mln (grudzień 2010) do przeszło 150 mln (wrzesień 2013). Czym jest Instagram, na czym opiera się jego popularność i w jaki sposób możemy wykorzystać tę aplikację do działań marketingowych?

Co to jest Instagram?

Oficjalny kanał InstagramDawno, dawno temu nasze archiwum zdjęciowe było rozsiane w wielu miejscach: na dyskach komputerów, w pamięci telefonów, na płytach. Dotarcie do starszych zdjęć nierzadko stanowiło problem. Instagram umożliwił łatwe dzielenie się zdjęciami – ich publikacja przez aplikację na smartfona jest banalnie prosta i zajmuje raptem kilkadziesiąt sekund. Dodatkowo przed publikacją możemy zmienić kolorystykę zdjęcia przy pomocy jednego z kilkunastu filtrów oraz dodać kilka zdań opisu i hashtagi, które ułatwią odnalezienie fotki innym użytkownikom.

Po opublikowaniu zdjęcia na Instagramie możemy je udostępnić w najpopularniejszych serwisach społecznościowych. Inni użytkownicy mogą polubić i skomentować nasze zdjęcie. Wszystkie nasze najciekawsze/najlepsze zdjęcia będą zebrane w jednym miejscu w sieci, dzięki czemu zawsze będziemy mieli do nich łatwy dostęp.

Odpowiedni dać rzeczy #hashtag

Spam w hashtagachPodobnie jak na Twitterze, Facebooku i Google+ możemy oznaczyć nasze treści przy pomocy hashtagów (słowo kluczowe poprzedzone znakiem „#”), by inni mogli je odnaleźć. Tagi powinny być adekwatne do publikowanego zdjęcia – spamując hashtagami możemy co najwyżej zirytować innych użytkowników, którzy szukają konkretnych zdjęć.

Jeśli chcemy znaleźć odbiorców z konkretnej okolicy, warto oznaczyć zdjęcie hashtagiem miejscowości (np. #gdansk, #trojmiasto) lub tagiem związanym z lokalną społecznością Igersów (np. #igerslublin).

Fotki, filtry, foodporn

Instagram - wybór filtrówObecnie Instagram jest wyposażony w 19 filtrów do zdjęć oraz 13 filtrów do filmów. Wykorzystując je możemy nadać naszemu zdjęciu niezwykły charakter. Filtry są jednym z elementów wciąż rosnącej popularności Instagrama – nie musimy znać się na obsłudze programów graficznych. Dzięki filtrom nawet niezbyt udane zdjęcia mogą prezentować się co najmniej przyzwoicie.

Jeśli chcecie dowiedzieć się, jakie filtry wykorzystać np. robiąc zdjęcie jedzenia w restauracji, zapoznajcie się koniecznie z artykułem na Mashable.

Jak znaleźć followersów?

Jeśli opublikujesz pierwsze zdjęcia lub filmy stosując odpowiednie filtry oraz wstawiając trafne hashtagi, szybko zdobędziesz pierwszych obserwujących. Zawsze powinniśmy publikować materiały z myślą o swoich odbiorcach. Czego szukają? Co ich zainteresuje? Jakie hashtagi sprawdzają, by znaleźć fajne zdjęcia?

Instagram jest serwisem społecznościowym. Warto o tym pamiętać szukając kolejnych odbiorców. Jeśli polubisz czyjeś filmy lub skomentujesz fajne zdjęcia i zaczniesz obserwować daną osobę, masz szansę zdobyć kolejnego obserwującego.

 

Chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie promować swoją markę na Instagramie? Chcesz poznać przykłady ciekawych profili i niestandardowych kampanii? Zapraszam już wkrótce do lektury drugiej części „ABC Instagrama”.

Jeśli masz pytania lub uwagi – zapraszam do komentarzy.

@spolecznosciowiec
administrator #IgersLublin 


Comments 4

  1. a czy da się sprawdzić kto Cię obserwuje na instagramie jesli widzisz 20 followersów a po rozwinięciu listy jedynie 17? 3 ukryta jakaś czy co..?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *