Reklamy na YouTube – cz.1 Bumper Ads


 

Jak ma się reklama na YouTube?

Sposobów na zwrócenie uwagi na swoją markę w serwisie YouTube jest wiele. O podstawach reklamy video pisaliśmy wcześniej. W tym wpisie dzielimy się naszymi doświadczeniami z jeszcze relatywnie nowym formatem. Serwis tworzy nam świeże możliwości reklamowe, które warto wypróbować tym bardziej, że YouTube odgrywa coraz większą rolę w kampaniach zasięgowych.

Czas na garść faktów:

  • dla grupy wiekowej 16-34 w niektórych krajach (np. Wielka Brytania) YouTube ma większe zasięgi niż tradycyjna telewizja (wszystkie kanały łącznie),
  • więcej niż połowa obejrzeń odbywa się na urządzeniach mobilnych,
  • najszybciej jednak rośnie udział urządzeń typu Smart TV.

Czym jest reklama typu Bumper?

To format typowy dla urządzeń mobilnych, lecz można wykorzystać go także na komputerach. Maksymalna długość filmu to tylko i aż 6 sekund, gdyż użytkownik nie ma możliwości pominięcia przekazu. Reklamy wyświetlają się przed filmami na YouTube, w witrynach partnerów wideo oraz w aplikacjach należących do sieci reklamowej.

Ile kosztuje reklama Bumper Ads?

Płatność odbywa się w modelu CPM (za 1000 wyświetleń). Z naszych dotychczasowych doświadczeń wynika, że średni CPM waha się od 8 do 10 zł. To nawet mniej niż 1 grosz za jedno wyświetlenie!

Jakie mamy opcje targetowania?

Kryteriów kierowania jest wystarczająco wiele, by przekaz precyzyjnie trafił do naszej grupy docelowej. Możemy ustawić reklamę pod:

  • lokalizację (YouTube jest dostępny w 70 krajach),
  • demografię (płeć, wiek, status rodzicielski),
  • zainteresowania (ciekawą opcją jest tutaj możliwość kierowania reklam do kategorii “Zdarzenia z życia”, gdzie można wybrać jedno z 3 opcji – Przeprowadzka, ukończenie studiów, Ślub),
  • miejsca docelowe (określone kanały lub filmy na YT, witryny w sieci reklamowej oraz aplikacje),
  • tematykę,
  • słowa kluczowe,
  • remarketing (osoby odwiedzające Twoją witrynę, które obejrzały dowolny film na kanale YT, skomentowały lub polubiły dowolny film na kanale).
 

Co myślimy o Bumper Ads?

Opcji kierowania reklamy typu Bumper jest jak widać bardzo wiele. Polecamy stosować w zależności od celu kampani różne kryteria kierowania, tworzyć ich kombinacje i porównywać wyniki. Głównym celem reklamy Bumper na YouTube jest budowanie wizerunku. Kliknięcia w reklamę, czy też polubienia kanału, nie są tu najważniejsze.

Jeśli wydaje Ci się, że 6 sekund to zbyt mało to zobacz przykłady tego typu spotów.

Czas na Wideo Marketing

A tutaj jedna z realizacji Enzo przy współpracy z Tomaszem Warchockim.

Polecamy się, jeśli chcesz wprowadzić swoją markę do świata wideo marketingu, stworzyć spoty BumperAds lub szukasz specjalisty, któremu możesz powierzyć swoją kampanię – napisz do nas.