Remarketing, czyli jak ponownie trafić do człowieka


Remarketing/retargeting

Jak dotrzeć do najbardziej zainteresowanych odbiorców reklamy? To kluczowe pytanie, na które odpowiedzią jest remarketing. Jak działają tego rodzaju kampanie i jakie są ich rodzaje, dowiecie się z tego tekstu.

Po co stosować remarketing/retargeting?

W dobie bombardowania przekazami reklamowymi remarketing wydaje się najlepszym rozwiązaniem na tzw. ślepotę banerową (banner blindness). Pokazując odbiorcom to, co prawdopodobnie chcą zobaczyć pogłębiamy ich zainteresowanie oraz wzbudzamy chęć nabycia usługi/produktu. Stałe przypominanie i opatrzenie np. z logotypem jest to też bardzo ważne przy budowaniu wizerunku marki. Stosując remarketing mamy pewność, że docieramy do osób, które są najbardziej zainteresowane interakcją z marką.

Kolejna dobrą wiadomością jest fakt, że dobrze prowadzona kampania remarketingowa przyczynia się do zmniejszenia kosztu dotarcia do odbiorcy przy równoczesnym zwiększeniu sprzedaży produktów Twojej marki.

Kampanie remarketingowe to świetne rozwiązanie, gdy mamy do czynienia z niezdecydowanym klientem. Jak często zdarzyło Ci się dodać coś do koszyka w sklepie internetowym i nie dokonać finalnie zakupu? Zdarza się to nagminnie a kampania remarketingowa pozwala odzyskać porzucone koszyki. Dodatkowo przy pomocy dobrze ustawionej reklamy możesz uskutecznić tzw. crosselling, czyli dosprzedawanie dodatkowych produktów i usług.

Stosowanie remarketingu w kampaniach to też zwiększona możliwość segmentacji odbiorców, by w efekcie wydzielić najlepszą grupę docelową odbiorców Twojej marki. W perspektywie możesz też stworzyć grupy odbiorców podobnych do najbardziej konwertujących w celu dotarcia do nowych Klientów.

Jak działa remarketing?

Remarketing polega na kierowaniu reklamy na odbiorców, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową lub skorzystali z aplikacji mobilnej. Potrzebny jest do tego fragment kodu, który umieszczany jest w całej witrynie lub w konkretnych zakładkach – może to być Piksel Facebooka lub Google Analytics. Kampania działa tylko przez pewien czas, o ile dany odbiorca nie odwiedzi ponownie Twojej witryny.

Remarketing na Facebook

Facebook remarketing to bardziej funkcja, którą może pełnić kampania oraz kryterium kierowania reklam. Ustawiamy ją na różne cele reklamowe (np. sprzedaż, pozyskiwanie kontaktów), formaty reklam (np. reklama produktowa, oferta, link do strony, post itd.) i umiejscowienia (newsfeed, z prawej strony itd.). Ważne, aby grupa niestandardowych odbiorców z witryny, którą tworzy się w ramach remarketingu obejmowała co najmniej 20 osób. W ten sposób można wyświetlać reklamy odbiorcom, które maksymalnie 180 dni wcześniej odwiedziły Twoją witrynę.

Google Adwords Remarketing

Remarketing w wyszukiwarce Google ma format tzw. linków sponsorowanych, czyli reklam tekstowych z rozszerzeniami. Reklama jest prezentowana w wyszukiwarce Google lub w sieci partnerów wyszukiwania. Wyświetla się osobom, które wpisywały konkretne słowa kluczowe w wyszukiwarkę, szukając Twoich produktów bądź usług. Obsługa kampanii remarketingowej polega na dostosowywaniu stawki, zwiększając ją lub zmniejszając w zależności od prawdopodobieństwa, że dana osoba zrealizuje konwersję. Możesz też ograniczyć kampanię wyłącznie do osób, które odwiedziły stronę (od czego się raczej odchodzi). Twoja lista remarketingowa musi liczyć co najmniej 1000 członków, żeby można ją było wykorzystać w wyszukiwarce. Przygotowane reklamy możesz wyświetlać osobom, które maksymalnie 540 dni wcześniej odwiedziły Twoją witrynę.

Remarketing w sieci reklamowej Google

Remarketing w sieci reklamowej Google mamy do wyboru formaty reklamy typu: banery (obrazki), kreacje elastyczne (obrazek+tekst, które dostosowują się do przestrzeni na stronie internetowej) lub niestandardowe kreacje HTML5. W tych formatach znaczącą rolę odgrywa strona wizualna reklamy. Kampanie można sytuować na stronach internetowych tych wydawców, którzy umożliwiają emisję reklam w swojej witrynie poprzez sieć Google Adsense lub DoubleClick.
Ruch warto też kierować do odbiorców korzystających z Gmaila. Twoja lista remarketingowa musi liczyć co najmniej 100 członków, żeby można ją było wykorzystać w sieci reklamowej.
Reklamy możesz wyświetlać osobom, które maksymalnie 540 dni wcześniej odwiedziły Twoją witrynę.

Remarketing dynamiczny (produktowy) Google Adwords

Jest idealny do prezentacji produktów z Twojego sklepu internetowego. Reklamy muszą być zgodne z zasadami Zakupów Google. Kampanie remarketingowe w sieci wyszukiwania dają Ci możliwość dostosowywania stawki, zwiększając ją lub zmniejszając w zależności od prawdopodobieństwa, że dana osoba zrealizuje konwersję albo ograniczając kampanię remarketingową wyłącznie do osób, które odwiedziły stronę, co staje się już odległym standardem. W sieci reklamowej masz duże możliwości w zakresie tworzenia kreacji reklamowych – łączenia typowej reklamy produktowej z obrazami i animacjami. Reklamy możesz wyświetlać osobom, które maksymalnie 540 dni wcześniej odwiedziły Twoją witrynę.

Wideo remarketing

W wideo remarketingu możliwe są różne formaty reklam – TrueView lub Bumper Ads (wideo w przerywniku)
Przekaz reklamowy można wyświetlać osobom, które w ciągu ostatnich 120 dni weszły w interakcję z kanałem na Youtube. Dodatkowo kampanię można również kierować na osoby, które odwiedziły Twoją stronę internetową.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce i remarketing (DSA + RLSA)

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA) to rodzaj kampanii remarketingowej w wyszukiwarce, która generuje reklamy na podstawie zawartości strony internetowej. Faktem jest, że Twoja strona internetowa powinna być dobrze zoptymalizowana. W kwestii ustawień możesz tylko dostosowywać stawki, zwiększając je lub zmniejszając w zależności od prawdopodobieństwa, że dana osoba zrealizuje konwersję albo ograniczyć kampanię wyłącznie do osób, które odwiedziły stronę. Twoja lista remarketingowa musi liczyć co najmniej 1000 członków, żeby można ją było wykorzystać w wyszukiwarce. Reklamy można wyświetlać osobom, które maksymalnie 540 dni wcześniej odwiedziły witrynę.

Remarketing w Google i lista klientów

Do tego rodzaju remarketingu wystarczy własna lista klientów obejmująca adresy e-mail, numery telefonów lub dane adresowe. Umożliwia to kierowanie niemal wszystkich typów reklam na podstawie tak zebranych informacji. Podlega jednak bardziej restrykcyjnym zasadom.

Dodatkowa wartość remarketingu

Zarówno Facebook, jak i Google pozwala na zasadzie uczenia maszynowego stworzyć grupę podobnych odbiorców (na Facebook’u określanych jako “lookalike”). Wykazują oni podobne cechy lub działania do wybranej przez Ciebie grupy remarketingowej. Pozwala to stworzyć segment odbiorców, który z dużą dozą prawdopodobieństwa zrealizują konwersję (zakup, kontakt, lead).

Nasze spostrzeżenia odnośnie remarketingu

Biorąc pod uwagę Facebook remarketing zauważyliśmy niemal w każdej prowadzonej przez nas kampanii mniejszy koszt pozyskania kliknięcia w link. Jeśli chodzi o remarketing w wyszukiwarce to skutecznie odzyskujemy koszyki zakupowe wracając do osób, które szukają produktów ponownie w wyszukiwarce. Remarketing w sieci reklamowej generuje o wiele tańsze konwersje niż większość kampanii w wyszukiwarce. Enzo z chęcią przygotuje i poprowadzi dla Twojej marki kampanię opartą o remarketing. Napisz do Enzo, opowiedz do kogo chcesz trafić  i w jakim celu.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *