Nowe, efektywne formaty Google Ads na YouTube


 

Google wprowadziło nowe formaty reklam na YouTube nastawione na zwiększenie efektywności z kampanii video. Nowe formaty zwiększają zaangażowanie użytkowników i świetnie sprawdzają się, gdy chcemy zachęcić jak największą ilości osób do działania typu wysłanie zapytania lub zakupu w sklepie.

Poniżej opisujemy naszym zdaniem dwa najciekawsze, z których jeden już przetestowaliśmy.

True View for Action

True View for Action, to pomijalna reklama video zaprojektowana do kampanii nastawionych na efekt. Dzięki niej można uzyskać więcej kliknięć niż przy tradycyjnym formacie, a przez to także więcej konwersji. Jej zadaniem jest zachęcenie odbiorcy do działania.

Format ten posiada dodatkowy przycisk z wezwaniem do działania typu: “Kup teraz”, “Sprawdź” (max. 10 znaków), który pojawia się na reklamie oraz obok reklamy w postaci banera towarzyszącego. Dodatkowa po zakończeniu video widoczna jest plansza z podobnym buttonem (7 sekund na desktopie i 5 sekund na urządzeniu mobilnym) – obie formy także z przyciskiem i wezwaniem do działania.

Zaletą nowego formatu jest generowanie konwersji przy ustalonym, max. koszcie CPA. Koszt ten powinien być początkowo 2x wyższy niż w kampaniach GDN, oraz 2–3x wyższy niż w kampaniach w wyszukiwarce. Z naszych dotychczasowych testów wynika, że możemy oczekiwać nawet do 4 razy wyższego CTR niż w przypadku kampanii banerowej (powyżej 1%) przy porównywalnym do GDN średnim koszcie za kliknięcie.

Cześć, jak się masz?True View for shopping

True View for shopping to format, który zachęca użytkowników do zakupu Twoich produktów lub usług w sklepie online. Produkty prezentowane są w końcowej planszy reklamowej pojawiającej się po reklamie. Tutaj także jest baner towarzyszący, który przenosi bezpośrednio do Twojego sklepu.

Celem reklamy jest interakcja z odbiorcą, który ma możliwość bliższego zapoznania się z Twoja ofertą i natychmiastowego kupna produktów – zyskujemy dzięki temu Klientów, a efekt wizerunkowy z reklamy wideo jest osiągany dodatkowo. Po tym formacie możemy też oczekiwać od 2 do 4 razy większych wyników CTR w porównaniu ze standardowymi reklamami TruView Instream. (brak jeszcze danych własnych)

Jeśli chciałbyś pokazać swoją markę używając nowych formatów Google Ads na YouTube chętnie podpowiemy jaki format będzie najlepszy dla Twojej kampanii oraz jak przygotować angażujący spot video.: Napisz do Enzo.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *