Firmowy kanał na YouTube – świeże wytyczne Google


Google udostępnia wytyczne co do kanałów i filmów na YouTube. Jeśli myślisz o stworzeniu swojego nowego miejsca przekazu treści lub już go prowadzisz, ten tekst jest dla Ciebie.

Optymalizacja kanału YouTube

Dowiesz się jak ustawić swój kanał i treści YouTube, tak by zwiększyć:

  • ilość kliknięć z wyników wyszukiwania YouTube na Twój kanał,
  • ilość subskrypcji,
  • ilość wyświetleń,
  • wyszukiwalność Twojego kanału,
  • czas oglądania wideo.

Grafika i ikona kanału

Czy twoje grafiki są odpowiednio duże i czytelne, gdy przeglądasz je na urządzeniach mobilnych? Sprawdź to! Postaw się w roli użytkownika swojego kanału – jeśli grafiki i ikony nie wyglądają tak, jak oczekiwałbyś na jego miejscu, zmień je na inne. Warto testować różne rozwiązania i zmieniać je raz na jakiś czas.

Opis kanału

Opis jest bardzo ważny, więc wykorzystaj co najmniej 500 znaków. Chcesz zapewnić sobie lepszą widoczność w wyszukiwarce? Używaj słów kluczowych na początku. Klarownie sformułowane treści są też kluczem do czytelnego odbioru zarówno Twoich filmów i jak i Twojej marki.

Sekcje kanału i playlista

Przy ustawianiu kolejności dodanych filmów kluczowe jest, by myśleć jak użytkownik. Warto sprawdzić nazwę playlisty za pomocą Google Trends.

Twój kanał jest już wzorowy? Czas na optymalizację filmów :)

Przy optymalizacji wideo istotne jest skupienie się na trzech elementach:

Tytuł – krótko, zwięźle i na temat

Tytuły wideo na YouTube mogą zawierać 100 znaków, ale wyszukiwarka YouTube pokazuje tylko 70 znaków, zaś na urządzeniach mobilnych jest to już tylko 40 znaków. Wniosek?

  • Tytuły wideo na YouTube mogą zawierać 100 znaków
  • Wyszukiwarka YouTube pokazuje tylko 70 znaków
  • Na urządzeniach mobilnych jest to już tylko 40 znaków

Opis

Google rekomenduje stworzenie opisu według schematu, który składa się z 4 części: start, wezwanie do działania, linki, extra.

  • Start – pierwsza część opisu. Tutaj dokładnie opisz swój film w jednym lub dwóch zwięzłych zdaniach. Możesz również użyć wezwania do działania, aby zaprosić użytkownika do kliknięcia “Pokaż więcej”,
  • Wezwanie do działania – tutaj umieść dodatkowe informacje o Twoim filmie i przedział czasowy z najciekawszymi momentami w wideo lub linki do playlist. Wstaw wyraźne wezwanie do działania, możesz użyć sformułowań: Obejrzyj, Subskrybuj, Zobacz,
  • Linki – tutaj umieść linki do subskrybcji kanału, innych swoich filmów lub linki zewnętrzne,
  • Extra – na końcu dodaj dodatkowe informacje.

Wykorzystaj wszystkie możliwe znaki.

Miniatura

Miniatura filmu powinna być przyciągająca. Wybierz zdjęcia w działaniu, które wyjaśniają ideę Twojego wideo. Ważne jest, by dołączyć tekst do zdjęcia.

Poznałeś podstawy.
Zastosuj je dla swojego kanału, eksperymentuj i obserwuj efekty.

Chcesz dowiedzieć się o reklamach wideo na YouTube? Przeczytaj nasz artykuł na temat pełnych możliwości, jakie daje Ci w tym zakresie Google Ads.
Jeśli chciałbyś pokazać swoją markę używając reklam na YouTube chętnie podpowiemy drogę do Twojego odbiorcy: Napisz do Enzo.