Obrazek dekoracyjny

12 problemów w marketingu B2B, które rozwiązuje marketing automation

Chcesz wejść z usługa na nowe rynki?

Wypełnij brief :)

W teorii automatyzacja marketingu jest bardzo prosta, jednak w praktyce zderzamy się z coraz większą ilością narzędzi, jakie możemy wykorzystać. Ma to swoje ogromne plusy, gdyż konkurencja na rynku sprawia, że producenci starają się dowieść coraz lepsze oprogramowanie, ale także minusy. Bo skąd wiedzieć, czego akurat potrzebujemy? Które są najlepsze? Łatwo się w tym wszystkim pogubić.

Dlatego postanowiliśmy zrobić własne zestawienie narzędzi dla marketing automation, jako punkt wyjściowy do poszukiwań i wyboru odpowiednich rozwiązań.

Narzędzia marketing automation – co je łączy?

System CRM. Zaproponowane w zestawieniu rozwiązania albo potrafią w całości go zastąpić, albo bez problemu się z nim integrują. Każde z narzędzi potrafi dokładnie analizować ruch na stronie internetowej, a także umie prześledzić zachowania behawioralne pochodzące z innych źródeł. Pozwala na segmentację użytkowników, co z kolei umożliwia zarządzanie leadami oraz dostarcza zaawansowane narzędzia do e-mail marketingu, w których wykorzystywane są wszystkie zebrane dane o użytkownikach.

Narzędzia do automatyzacji marketingu – subiektywna lista

SALESmanago

SALESmanago to jedno z najlepszych, jeżeli nie najlepsze, rozwiązanie dla marketing automation na polskim rynku. Ilość danych, jakie potrafi zebrać, przetworzyć oraz odpowiednio zinterpretować jest ogromna. Przede wszystkim pozwala na budowanie strategii omnichannel od podstaw. Konkurentów zaskakuje możliwościami, jakie daje oraz nieustannym szybkim rozwojem jak np. wprowadzenie rozwiązań dla formatów video. Sprawia to, że jedynie wyobraźnia ogranicza nas w planowaniu akcji marketingowych i handlowych na podstawie narzędzia SALESmanago.

„SALESmanago rozpoznaje użytkowników odwiedzających Twoją stronę, analizuje ich zachowanie online i dokonywane transakcje. Na podstawie tych informacji buduje kompletny i indywidualny profil klienta. Informacje te są przetwarzane przez algorytmy systemu Machine Learning & AI, aby dostarczyć w pełni spersonalizowane oferty i zapewnić klientowi unikalne doświadczenie w odpowiednim czasie na każdym kanale marketingowym”.

HubSpot

HubSpot to kolejne wielozadaniowe narzędzie, którym warto się zainteresować. Podobnie jak SALESmanago, jest narzędziem wielokanałowym, jednak HubSpot skierowany jest przede wszystkim do działów sprzedaży. Automatyzuje oraz ułatwia wszystkie procesy, przez jakie musi przejść przedstawiciel handlowy. Od tworzenia skryptów rozmów po planowanie spotkań biznesowych lub rozmów telefonicznych, które można przeprowadzać bez wychodzenia z programu. HubSpot pozwala także na kierowanie działaniami całego zespołu, sprawdzaniem postępów w realizacji planów, czy łatwą wymianę ważnych informacji.

Pomimo przeznaczenia głównie handlowego, dział marketingu również znajdzie tam ciekawe funkcje. Narzędzie to umożliwia tworzenie różnego contentu (od reklamy po video), założenia chatbota czy stworzenia video z integracją YouTube.

Edrone

Edrone jest świetnym rozwiązaniem dla firm, które oferują swoje produkty w sklepie internetowym. Endrone koncentruje się wokół tematu eCommerce, oferując rozbudowany program CRM, identyfikujący każdego pojedynczego użytkownika, który pojawił się w sklepie. Na podstawie jego zachowania przypisuje go do odpowiednich segmentów, a pozyskiwane dane dotyczą nawet aktywności użytkowników w mediach społecznościowych. Edrone oferuje takie możliwości jak programy lojalnościowe, cross-selling, up-selling, czy odzyskiwanie koszyków. Minusem jest brak możliwości zintegrowania Edrone CRM z Google Ads.

100 pojęć z obszaru Marketing Automation

Przejrzyj setkę pojęć związanych z automatyzacją w marketingu, ktore Enzo w pocie czoła zebrało dla Ciebie. Powodzenia!

iPresso

iPresso, podobnie jak SALESmanago, jest to polskie narzędzie o bardzo rozbudowanych możliwościach przetwarzania danych i ich wykorzystywania. Twórcy postawili na to, by z jednej strony nie przeładować narzędzia niepotrzebnymi funkcjami, a z drugiej dostarczyć ciekawe i niestandardowe rozwiązania. Jedną z najciekawszych funkcji jest GDPR Manager, który w łatwy sposób pozwala zarządzać procesami związanymi z ochroną danych osobowych. Oprócz tego oferuje monitoring Internetu, mierzy KPI, pozwala również na integrację z YouTubem czy beaconami. 

User.com

User.com znany wcześniej jako Userengage. User.com dobrze sprawdza się do śledzenia ruchu użytkowników na stronie, segmentacji ich na podstawie zachowania i rozpoznania, w którym miejscu lejka sprzedażowego się znajdują. Ułatwia zbudowanie komunikacji z klientem poprzez e-mail marketing, komunikację sms, call center, czy web pushing. Nie daje jednak możliwości połączenia z portalami społecznościowymi ani z Google Ads.

Emarsys

Emarsys jest kolejnym narzędziem przeznaczonym pod omnichannel. Działa w połączeniu z AI. Dzięki temu pozwala tworzyć przewidywane scenariusze i prognozy dla przyszłych decyzji biznesowych. Kładzie duży nacisk na wartościowanie klienta w czasie (LTV) oraz prezentuje dane nt. rotacji klientów (churn). Co ciekawe, Emarsys proponuje nie tylko wsparcie dla eCommerce, ale także pełny pakiet rozwiązań dla sprzedaży detalicznej, a nawet narzędzia ułatwiające podróże służbowe. Pozwala na integrację z Google Ads oraz Facebook Ads.

Jak marketing automation ożywia system CRM?

Czy istnieje możliwość, by system CRM lepiej spełniał swoją funkcję? Jak dodać wigoru działaniom handlowców? Przeczytaj

Synerise

Synerise podobnie jak wcześniej wymieniony Emarsys, funkcjonuje w oparciu o AI i również działa wielokanałowo. Ma jednak więcej ograniczeń. Nie szacuje wartości użytkownika w czasie, nie bada ROI, czy nie daje możliwości połączenia z call center. Nie posiada także możliwości interakcji z CRM, ale firma oferuje swój system, który spełnia jego funkcję. 

ActiveCampaign

ActiveCampaign to przede wszystkim narzędzie do zarządzania zespołem oraz śledzenia postępów kampanii przez wszystkich członków tego zespołu. Nie oznacza to jednak, że narzędzie od ActiveCampaign nie jest wszechstronne. Mają ogromne zasoby, które powalają na dokładne śledzenie customer journey, umożliwiają tworzenie przemyślanego e-mail marketingu, a cała sprzedaż widoczna jest w systemie CRM. Dają także możliwość zintegrowania z Facebook Ads, jednak Google Ads jest niedostępne.

Pardot

Pardot jest produktem połączonym z Salesforce. Narzędzie skoncentrowane jest przede wszystkim na integracji z narzędziami Google. Jest więc dobrym wyborem dla tych, którym zależy przede wszystkim na działaniach w obrębie wyszukiwarki. Posiada dużo przydatnej i bardzo rozbudowanej funkcjonalności, jednak część z niej dostępna jest tylko w połączeniu z Google.

Jak widzisz, większość funkcji w proponowanych narzędziach jest do siebie zbliżona. Kluczowe w podjęciu decyzji jest to, jakie są cele firmy i na czym chce się skoncentrować w przyszłości. Wtedy widać wyraźnie, które narzędzia są lepsze dla chcących polepszyć możliwości działu marketingu lub usprawnić pracę działów sprzedaży, czy też zwiększyć możliwości kontroli pracy całego zespołu.