Google udostępnia wytyczne co do kanałów i filmów na YouTube. Jeśli myślisz o stworzeniu swojego nowego miejsca przekazu treści lub już go prowadzisz, ten tekst jest dla Ciebie.
Optymalizacja kanału YouTube
Dowiesz się jak ustawić swój kanał i treści YouTube, tak by zwiększyć:
- ilość kliknięć z wyników wyszukiwania YouTube na Twój kanał,
- ilość subskrypcji,
- ilość wyświetleń,
- wyszukiwalność Twojego kanału,
- czas oglądania wideo.
Grafika i ikona kanału
Czy twoje grafiki są odpowiednio duże i czytelne, gdy przeglądasz je na urządzeniach mobilnych? Sprawdź to! Postaw się w roli użytkownika swojego kanału – jeśli grafiki i ikony nie wyglądają tak, jak oczekiwałbyś na jego miejscu, zmień je na inne. Warto testować różne rozwiązania i zmieniać je raz na jakiś czas.
Opis kanału
Opis jest bardzo ważny, więc wykorzystaj co najmniej 500 znaków. Chcesz zapewnić sobie lepszą widoczność w wyszukiwarce? Używaj słów kluczowych na początku. Klarownie sformułowane treści są też kluczem do czytelnego odbioru zarówno Twoich filmów i jak i Twojej marki.
Sekcje kanału i playlista
Przy ustawianiu kolejności dodanych filmów kluczowe jest, by myśleć jak użytkownik. Warto sprawdzić nazwę playlisty za pomocą Google Trends.
Twój kanał jest już wzorowy? Czas na optymalizację filmów 🙂
Przy optymalizacji wideo istotne jest skupienie się na trzech elementach:
Tytuł – krótko, zwięźle i na temat
Tytuły wideo na YouTube mogą zawierać 100 znaków, ale wyszukiwarka YouTube pokazuje tylko 70 znaków, zaś na urządzeniach mobilnych jest to już tylko 40 znaków. Wniosek?
- Tytuły wideo na YouTube mogą zawierać 100 znaków
- Wyszukiwarka YouTube pokazuje tylko 70 znaków
- Na urządzeniach mobilnych jest to już tylko 40 znaków
Opis
Google rekomenduje stworzenie opisu według schematu, który składa się z 4 części: start, wezwanie do działania, linki, extra.
- Start – pierwsza część opisu. Tutaj dokładnie opisz swój film w jednym lub dwóch zwięzłych zdaniach. Możesz również użyć wezwania do działania, aby zaprosić użytkownika do kliknięcia “Pokaż więcej”,
- Wezwanie do działania – tutaj umieść dodatkowe informacje o Twoim filmie i przedział czasowy z najciekawszymi momentami w wideo lub linki do playlist. Wstaw wyraźne wezwanie do działania, możesz użyć sformułowań: Obejrzyj, Subskrybuj, Zobacz,
- Linki – tutaj umieść linki do subskrybcji kanału, innych swoich filmów lub linki zewnętrzne,
- Extra – na końcu dodaj dodatkowe informacje.
Wykorzystaj wszystkie możliwe znaki.
Miniatura
Miniatura filmu powinna być przyciągająca. Wybierz zdjęcia w działaniu, które wyjaśniają ideę Twojego wideo. Ważne jest, by dołączyć tekst do zdjęcia.
Poznałeś podstawy.
Zastosuj je dla swojego kanału, eksperymentuj i obserwuj efekty.
Chcesz dowiedzieć się o reklamach wideo na YouTube? Przeczytaj nasz artykuł na temat pełnych możliwości, jakie daje Ci w tym zakresie Google Ads.
Jeśli chciałbyś pokazać swoją markę używając reklam na YouTube chętnie podpowiemy drogę do Twojego odbiorcy: Napisz do Enzo.