1

Google Forms – kolejne użyteczne narzędzie od Google

Jesienią tego roku pakiet biurowy Google zyskał kolejną ciekawą funkcję. Po edytorze tekstu, arkuszu kalkulacyjnym i tworzeniu prezentacji dostaliśmy możliwość samodzielnego tworzenia kwestionariusza ankiety czy formularza na stronę.

Czemu IE 6 nie został jeszcze pogrzebany żywcem?!

Krótki artykuł o tym, jak w prosty sposób pozbyć się wielu problemów na raz. Niestety, ujęty w kontekście pobożnych marzeń. Przynajmniej na dzień dzisiejszy. „Bohater” niniejszego artykułu skończył 7 lat. I wg mnie najwyższa pora pożegnać się z nim raz na zawsze.

AdWords – jeszcze o słowach kluczowych

W jednym z poprzednich wpisów napisałam o narzędziach, które mogą okazać się bardzo pomocne przy dobieraniu słów kluczowych do naszej kampanii. No dobrze, załóżmy jednak, że naszym głównym problemem nie jest wybór, ale realizacja. Prowadzimy np. sklep z akcesoriami do telefonów komórkowych i zależy nam na bardzo dokładnym określeniu poszczególnych produktów, mniej więcej w takim stylu: pokrowce NokiaNx baterie NokiaNx …

Dobór słów kluczowych do kampanii AdWords

Dobór słów kluczowych to jeden z najważniejszych etapów tworzenia kampanii AdWords. Nic nas w tym nie wyręczy, ale są pewne narzędzia, które mogą pomóc. Mam na myśli przede wszystkim Narzędzie propozycji słów kluczowych dostępne w programie AdWords oraz Google Trends . Pozwolą nam one oszacować popularność wybranego słowa kluczowego oraz zaproponują synonimy.

Advergaming – reklama w grach komputerowych

Termin „advergaming” do niedawna kojarzył się głównie z działaniami promocyjnymi typu ATL (Above The Line). Pod tym enigmatycznym terminem kryje się po prostu produkcja gier specjalnie na potrzeby reklamy. Zazwyczaj są to niezbyt skomplikowane flashówki zamieszczane na stronie internetowej producenta, nawiązujące w mniej lub bardziej bezpośredni sposób do marki. Ten rodzaj reklamy jeszcze nie zginął i raczej nie grozi mu …

2

Zaufanie do blogów procentuje.

To co czytamy na blogach ma znaczny wpływ na nasze decyzje zakupowe. Tak wynika z badań przeprowadzonych w USA na ponad 2000 osobach przez JupiterResearch (sierpień 2008). Decyzje zakupowe 20% czytelników blogów twierdzi, że przy decyzjach zakupowych ma większe zaufanie do bloga niż do treści zawartych w serwisach społecznościowych. 50% czytelników blogów twierdzi, że znajdują na nich przydatne informacje zakupowe. …

Nowa witryna internetowa – droga na skróty.

Od czasu do czasu spotykamy się z sytuacją, w której potencjalny klient pokazuje nam witrynę internetową stworzoną przez naszą firmę i oczekuje wykonania dokładnie takiego samego projektu, z tymi samymi funkcjonalnościami. Jest to dla nas sytuacja bardzo niekomfortowa przynajmniej z dwóch względów: 1. nie znając dobrze rzeczywistych potrzeb klienta nie mamy pewności, że dane rozwiązania będą optymalne 2. nikt w …

Programy partnerskie – modele płatności

Jeżeli chcesz założyć własny program partnerski, wcześniej czy później dojdziesz do punktu pod tytułem „płatności”. Zanim odpowiesz sobie na pytanie „ile mam płacić moim partnerom?”, zastanów się nad innym – „za co chcę im płacić? Jakie cele chcę dzięki nim osiągnąć?”. Dokładnie rozważ tę kwestię. Twój program musi być na tyle atrakcyjny, by ludzie chcieli do niego przystępować, ale Tobie …

Dlaczego nie widzę mojej reklamy??

To chyba najczęściej pojawiające się pytanie na grupach Google AdWords. Zazwyczaj zadają je nowi reklamodawcy, łatwo wpadając przy tym w panikę i/lub wściekłość. Tymczasem odpowiedź jest zwykle prosta. Jeżeli masz podobny problem, prawdopodobnie dotyczy Cię któraś z dwóch jego wersji:

2

Jak stworzyć skuteczny tekst reklamy AdWords?

Na początku muszę wyjaśnić, co to znaczy, że tekst jest skuteczny. Ja przyjmuję, że realizuje on 2 podstawowe cele: a) przyciąga uwagę, b) zachęca do kliknięcia. W tej właśnie kolejności. Pisząc „tekst” mam również na myśli „tytuł”, któremu poświęciłam już co prawda jeden wpis, ale zdecydowanie nie wyczerpał on tematu. Teraz też mi się to nie uda, ale postaram się …