W czym może pomóc Ci projektowanie usług (service design)?

To pytanie pojawia się często, gdy rozmawiamy o wykorzystaniu tego podejścia. W jakich sytuacjach ma ono sens? Możliwości jest całkiem sporo. Tutaj opiszę kilka sytuacji, z którymi miałem do czynienia i w których sprawdziły się narzędzia service design.

Jak wykorzystać LinkedIn w komunikacji B2B

Społeczność LinkedIn w Polsce liczy sobie już 1,5 mln użytkowników. W Europie jest ich ponad 80, a na świecie ponad 300 milionów. Poniżej kilka pomysłów, jak można dotrzeć do potencjalnych Klientów w segmencie B2B przy pomocy tego narzędzia.

Testujemy projektowanie w Lean UX

W lipcu stanęliśmy przed wyzwaniem przeprojektowania intranetu dla jednego z naszych Klientów. Obecne rozwiązanie nie do końca się sprawdza – korzysta z niego zbyt mała ilość pracowników. Nowa wersja ma na celu aktywizację użytkowników i poprawę komunikacji wewnętrznej. W fazie badania potrzeb i projektowania wykorzystaliśmy elementy metodologii Lean UX. 

2

Jak myślą wizjonerzy i innowatorzy?

Pracując nad projektem skierowanym do przedsiębiorców-wizjonerów zauważyłam, że żadna z wyznaczonych do tej pory ścieżek w komunikacji nie przystaje do potrzeb tej grupy. Przeanalizowałam w jaki sposób wizjonerzy postrzegają rzeczywistość i postanowiłam sformułować niestandardowy komunikat, który spełni swoje zadanie.

2

Bądź autentyczny w komunikacji z otoczeniem – parę słów o strategii komunikacji marki

Często słyszy się o promocji produktów czy usług, ale w dzisiejszych czasach innowacyjne firmy odchodzą od tej koncepcji. Dzieje się tak, ponieważ promocja to jednokierunkowy przekaz – monolog skierowany do konsumentów w celu prezentacji oferty sprzedażowej. Nowoczesny marketing stawia na komunikację z klientem, a więc – interaktywny dialog z otoczeniem. Oczywiście konsument jest najważniejszy dla przedsiębiorstwa, dlatego musi on mieć …

Komunikacja w świecie wielu ekranów – warsztat Chimney Trend Watch

Na początku czerwca miałem przyjemność uczestniczyć w warsztacie zorganizowanym przez firmę Chimney Poland, którego tematem była komunikacja w świecie wielu ekranów. Dwie inspirujące prezentacje i fajne miejsce sprawiły, że chętnie się podzielę swoimi wrażeniami z tego wydarzenia.

Kontynuacja prac nad Migam

W lutym opisaliśmy przebieg naszego warsztatu kreatywnego z Migam. Dla przypomnienia: jest to projekt, który ma na celu stworzenie pomostu porozumienia pomiędzy osobami głuchymi i słyszącymi. Żeby ułatwić realizację tej misji, pracujemy wspólnie nad komunikacją i prezentacją wizualną Migam. Obecnie możemy już pochwalić się pierwszymi, namacalnymi efektami prac.

Opowiadanie historii w biznesie

Na początku naszych dziejów opowieści służyły przekazywaniu historii, wiedzy i doświadczeń młodszym pokoleniom. Każdy z nas słyszał w dzieciństwie baśnie i dzięki nim poznawał prawidła otaczającego nas świata. Dojrzewając czytaliśmy przypowieści, które w chwytliwy i nie zawsze jednoznaczny sposób poszerzały nasze horyzonty. Potencjał opowieści dostrzeżony został przez marketerów, którzy postanowili wykorzystać go do opowiadania historii służących budowaniu marki.