Obrazek dekoracyjny

Kampania employer brandingowa dla Spiżarni

Chcesz wejść z usługa na nowe rynki?

Wypełnij brief :)

Miło jest robić kampanię employer brandingową online dla lokalnej firmy, która prowadzi globalne działania. Tak było w przypadku lubelskiej Spiżarni – hurtowni, która jest jednym z największych w Polsce eksporterów polskiej żywności.

Wyzwania

Zadaniem Enzo było wsparcie działań rekrutacyjnych na rynku Polski, Wielkiej Brytanii, Belgii i Holandii. Naszym wyzwaniem było zwiększenie skuteczności działań rekrutacyjnych, dotarcie i zachęcenie wartościowych kandydatów do poznania Spiżarni i złożenia swojej aplikacji na jedno z 15 stanowisk. Do tej pory marka nie pokazywała na zewnątrz swojej kultury organizacyjnej w sposób otwarty, co zmniejszało atrakcyjność Spiżarni na rynku pracy.

Rozwiązania

Na podstawie pogłębionych wywiadów z Zarządem oraz z menedżerem HR ustaliliśmy priorytety w komunikacji, kluczowe wartości dla pracowników oraz opisaliśmy historię marki (tzw. brand story). Cały proces był zintegrowany ze zmianami wewnątrz organizacji (lepsza organizacja pracy, szkolenia dla pracowników, kampanie informacyjne).

Dbając o spójność z identyfikacją wizualną Spiżarni przygotowaliśmy materiały wizerunkowe:

  • autentyczne fotografie pracowników w miejscu pracy, które ocieplały wizerunek firmy,
  • kreacje do kampanii, przyciągające uwagę odbiorców,
  • prezentacje dla pracowników jako element komunikacji wewnętrznej,
  • strony internetowe, które miały na celu konwertować ruch z kampanii employer brandingowej na aplikacje.

Na stronie wykorzystaliśmy interaktywne formularze Typeform, aby gromadzić wstępne aplikacje kandydatów oraz chatboty Typeform, aby wchodzić w interakcje z użytkownikami. Typoform to jedno z ulubionych narzędzi Enzo. Załóż bezpłatnie konto na Typeform, aby je przetestować u siebie.

W trakcie trwania kampanii zapewniliśmy pełną analitykę – monitorowaliśmy przejścia z kampanii na stronę internetową, aktywność użytkowników. W ten sposób mogliśmy korygować działania w trakcie całej kampanii i zwiększać ich skuteczność.

Dodatkowo uruchomiliśmy stronę na Facebooku dedykowaną kandydatom i pracowniom Spiżarni oraz stronę firmową na LinkedIn. Ich celem jest skrócenie dystansu między marką a kandydatami do pracy, pokazanie Spiżarni od środka.

Efekty

Liczba nowych aplikacji kandydatów przerosła potrzeby Spiżarni. Umożliwiło to stworzenie bazy kandydatów do wykorzystania w najbliższej przyszłości. W polskich kampaniach Facebook Ads dotarliśmy do 126 496 osób, w zagranicznych do 117 793 osób. Kampania employer brandingowa dała nową energię do działania, do zmian, które są tak potrzebne markom na mocno konkurencyjnym rynku.