Miło jest robić kampanię employer brandingową online dla lokalnej firmy, która prowadzi globalne działania. Tak było w przypadku lubelskiej Spiżarni – hurtowni, która jest jednym z największych w Polsce eksporterów polskiej żywności.
Wyzwania
Zadaniem Enzo było wsparcie działań rekrutacyjnych na rynku Polski, Wielkiej Brytanii, Belgii i Holandii. Naszym wyzwaniem było zwiększenie skuteczności działań rekrutacyjnych, dotarcie i zachęcenie wartościowych kandydatów do poznania Spiżarni i złożenia swojej aplikacji na jedno z 15 stanowisk. Do tej pory marka nie pokazywała na zewnątrz swojej kultury organizacyjnej w sposób otwarty, co zmniejszało atrakcyjność Spiżarni na rynku pracy.
Rozwiązania
Na podstawie pogłębionych wywiadów z Zarządem oraz z menedżerem HR ustaliliśmy priorytety w komunikacji, kluczowe wartości dla pracowników oraz opisaliśmy historię marki (tzw. brand story). Cały proces był zintegrowany ze zmianami wewnątrz organizacji (lepsza organizacja pracy, szkolenia dla pracowników, kampanie informacyjne).
Dbając o spójność z identyfikacją wizualną Spiżarni przygotowaliśmy materiały wizerunkowe:
- autentyczne fotografie pracowników w miejscu pracy, które ocieplały wizerunek firmy,
- kreacje do kampanii, przyciągające uwagę odbiorców,
- prezentacje dla pracowników jako element komunikacji wewnętrznej,
- strony internetowe, które miały na celu konwertować ruch z kampanii employer brandingowej na aplikacje.
Na stronie wykorzystaliśmy interaktywne formularze Typeform, aby gromadzić wstępne aplikacje kandydatów oraz chatboty Typeform, aby wchodzić w interakcje z użytkownikami. Typoform to jedno z ulubionych narzędzi Enzo. Załóż bezpłatnie konto na Typeform, aby je przetestować u siebie.
W trakcie trwania kampanii zapewniliśmy pełną analitykę – monitorowaliśmy przejścia z kampanii na stronę internetową, aktywność użytkowników. W ten sposób mogliśmy korygować działania w trakcie całej kampanii i zwiększać ich skuteczność.
Dodatkowo uruchomiliśmy stronę na Facebooku dedykowaną kandydatom i pracowniom Spiżarni oraz stronę firmową na LinkedIn. Ich celem jest skrócenie dystansu między marką a kandydatami do pracy, pokazanie Spiżarni od środka.
Efekty
Liczba nowych aplikacji kandydatów przerosła potrzeby Spiżarni. Umożliwiło to stworzenie bazy kandydatów do wykorzystania w najbliższej przyszłości. W polskich kampaniach Facebook Ads dotarliśmy do 126 496 osób, w zagranicznych do 117 793 osób. Kampania employer brandingowa dała nową energię do działania, do zmian, które są tak potrzebne markom na mocno konkurencyjnym rynku.