Zadaniem Enzo było wsparcie HomeDoctor w pozyskiwaniu zamówień na lekarskie wizyty domowe za pomocą kampanii Google Ads w wyszukiwarce. Taki był początek.
Wyzwania
Jak trafiać do osób, które poszukiwały wizyty domowej lekarza internisty lub pediatry w wybranych miastach — tam gdzie HomeDoctor zapewniał realizację swojej usługi. Jak ustawić kampanię, aby dopasować jej aktywność do zapotrzebowania na wizyty domowe oraz do dostępności lekarzy w danym mieście. Jak dostosować teksty reklam do zasad Google, aby poradzić sobie z szeregiem ograniczeń istniejących w tematyce medycznej.
Rozwiązania
Ważnym elementem tej kampanii był odpowiedni dobór nie tylko właściwych słów kluczowych, ale też wykluczeń, tak by nie wyświetlać reklam osobom, które z dużym prawdopodobieństwem nie szukają konkretnego lekarza lub przychodni.
Na początku 2020 roku rozszerzyliśmy kampanię o promowanie nowych usług — telekonsultacji oraz e-recepty. Uruchomiliśmy kampanie taktyczne w sieci reklamowej Google i na YouTubie, zwiększające świadomość użytkowników o nowych dostępnych usługach. Zadaniem było nie tylko przygotowanie kampanii Google Ads dla tych usług, ale też przygotowanie projektu graficznego landing page dla nich oraz wsparcie we wdrożeniu analityki.
W dobie pandemii HomeDoctor zdecydował się na zwiększenie zakresu usług, aby odpowiedzieć na dynamiczną zmianę zapotrzebowania na usługi zdrowotne w Polsce, w tym usługi telekonsultacji oraz e-recepty. Rozszerzyliśmy kampanie Google Ads o dodatkowe kilkanaście specjalizacji. Dodatkowo w okresie wakacyjnym prowadziliśmy też działania reklamowe na Facebooku geotargetowane na osoby przebywająe na urlopach w miejscowościach turystycznych.
Efekty
Po 2 latach od rozpoczęcia współpracy udało się ustalić optymalny koszt konwersji i stopniowo obniżać go w drodze optymalizacji kampanii, a Klient zwiększył budżet kampanii kilkukrotnie i wprowadził tryb always-on.
W czasie współpracy z HomeDoctor Enzo zadbało o:
- elastyczne zarządzanie budżetem i aktywnością kampanii w zależności od zapotrzebowania na wizyty domowe oraz dostępność lekarzy w danym mieście,
- promowanie wpisów blogowych,
- poznanie potencjału rynku na określone usługi i specjalizacje medyczne,
- weryfikację ilości leadów w porównaniu do danych z Google Analytics,
- analizę lejka sprzedażowego i miejsc “ucieczek” użytkowników ze strony.
HomeDoctor to doskonały Klient – ciekawi ludzie, płynna komunikacja, precyzyjna informacja zwrotna, koncentracja na celu i elastyczność w działaniu. Życzymy sobie więcej takich Klientów 🙂
Opinia HomeDoctor o Enzo:
Powierzenie agencji Enzo działań w zakresie obsługi SEM stanowiło duży krok w kierunku ustrukturyzowania i optymalizacji kampanii Google Ads, szczególnie w dynamicznym okresie rozwoju HomeDoctor. Współpraca miała charakter partnerski, a agencja wykazała się bardzo dużym zrozumieniem biznesu oraz proaktywnym podejściem w kreowaniu taktyki mediowej. Zespół Enzo składa się z wysoce wykwalifikowanych profesjonalistów w zakresie obsługi narzędzi Google, a ich wieloletnie doświadczenie w branży przekłada się na spójne i efektywne działania z zakresu marketingu internetowego.
Dział marketingu HomeDoctor