Obrazek dekoracyjny

Orchideli – Świąteczna Akcja Marketingowa

Chcesz wejść z usługa na nowe rynki?

Wypełnij brief :)

Beata z Orchideli piecze niepowtarzalne, puszyste i przepyszne ciasta, które pokochały tysiące osób. Regularnie dzieli się przepisami na social mediach. Z powodzeniem prowadzi kanał na YouTubie, który obserwuje prawie 400 tysięcy osób. Jest autorką książek kucharskich, które goszczą w niejednym domu. Pod koniec ubiegłego roku postanowiła uruchomić swój pierwszy newsletter.

Wyzwania

Beata doskonale zna potrzeby swojej grupy odbiorców. Wie, jak im pomóc, ale jednocześnie zdaje sobie sprawę, że utrzymywanie kontaktu jedynie poprzez „cudze” social media, w razie utraty lub zablokowania konta, jest bardzo ryzykowne.

Jakie były oczekiwania Beaty?

  • chciała uruchomić swój pierwszy newsletter w ciekawy sposób
  • chciała zebrać zaangażowaną grupę odbiorców
  • chciała utrzymać zainteresowanie newsletterem

Rozwiązania

Kalendarz adwentowy

Trafionym rozwiązaniem okazał się darmowy kalendarz adwentowy, który w swojej formie przypominał wyzwanie e-mail. Już w pierwszych dniach zebrał kilka tysięcy zainteresowanych osób. Codzienne wiadomości z ciekawymi podpowiedziami, unikatowymi przepisami i wskazówkami podbiły serca domowych cukierników. 

Dzięki temu wyzwaniu dopiero raczkujący newsletter zasiliło ponad 4 tysiące zaangażowanych subskrybentów. Co ważne, z racji, iż e-maile otrzymywali przez 24 dni, udało nam się nie tylko wypracować inny poziom relacji, ale również przyzwyczaić do kontaktu e-mailowego.

Darmowy e-book „Szarlotki i jabłeczniki”

Po zakończeniu wyzwania na stronie Orchideli pojawił się pop-up, który w kolejnych miesiącach zebrał kilka tysięcy nowych subskrybentów. 

Ciche działania organiczne, które zaproponowaliśmy na stronie orchideli.com, okazały się strzałem w 10!

Efekty

Co osiągnęliśmy?

  • W 6 miesięcy liczba subskrybentów newslettera osiągnęła ponad 10 tysięcy.
  • W kalendarzu adwentowym udział wzięło ponad 4 tysiące osób, gdzie click to open rate wyniósł 60.87%
  • Stałe serie e-maili wysyłane do osób zapisanych do newslettera pozwalają dziś Orchideli utrzymywać regularny kontakt z grupą odbiorców, nie tylko na YouTube czy Facebooku lub Instagramie, ale również we własnej przestrzeni. To daje wolność i zwiększa poczucie bezpieczeństwa, jednocześnie dywersyfikując możliwości sprzedażowe.

Plany na przyszłość: Co dalej z Orchideli?

Beata tworzy kolejne przepisy i książki. Regularnie dzieli się nowościami, kulinarnymi odkryciami i niebanalnymi połączeniami. Pokazuje, że każdy domowy cukiernik może piec przepyszne, lekkie i smakowite ciasta dla siebie i najbliższych.

Niebawem kolejne nowości. Jeśli cenicie idealne ciasta na każdą okazję, koniecznie zerknijcie na jej profil. Warto również dołączyć do newslettera, ponieważ tam, znajdziecie nieco inne treści.