Oczekiwania Ewy Bartnik – wiceprezeski i współwłaścicieli Imker, firmy logistycznej z serca Roztocza – były dość jasno sprecyzowane. Ewa chciała, żebyśmy pomogli jej w spójny i kreatywny sposób, przekazać jak najwięcej informacji na temat fulfillmentu z Imker na Targach Mody w Łodzi.
Wyzwania
Imker to prężnie rozwijająca się firma logistyczna, która wspiera zarówno twórców cyfrowych, jak i małe lub średnie e-commersy w realizacji zamówień, tworzeniu kursów czy wydawaniu książek.
Wkroczenie z ofertą na rynek fashion wynikało z naturalnej odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku. Imker, mając już doświadczenie w pracy z rozpoznawalnymi markami odzieżowymi w kraju, wydaje się idealnym partnerem dla firm stawiających pierwsze i kolejne kroki w tej branży.
Jakie były potrzeby Imker?
- chcieli przygotować stoisko, które będzie wyróżniało się na tle innych firm. Zależało im, by z jednej strony zachęcało uczestników do interakcji, z drugiej – było widoczne i zapamiętywalne
- potrzebne były spójne materiały promocyjne, tj. ulotki, wizytówki
- kluczowa była również prezentacja Ewy – zarówno od strony wizualnej, jak i merytorycznej. Chodziło o znalezienie idealnego tematu i sposobu, na jego pokazanie
- dodatkowym elementem były opcjonalne materiały do pobrania dla uczestników, np. e-book, które miały dodatkowo budować świadomość marki
Rozwiązania
Co zaproponowaliśmy firmie Imker?
Przede wszystkim przygotowanie ankiety w TypeForm
Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że badanie potrzeb klientów ma kluczowe znaczenie dla rozwoju każdej branży. Bez dialogu nie mamy szans na owocny i skuteczny biznes. Możemy pokusić się o kreowanie potrzeb, ale – bądźmy szczerzy – naprawdę nie o to tu chodzi.
Ankiety w TypeForm to jedno z narzędzi, które daje klientom prawo głosu. To od nich zależy, czy z niego skorzystają. Niemniej, mając taką możliwość, mogą nie tylko wyrazić swoją opinię, ale również realnie wpłynąć na losy produktu czy usługi.
Dzięki przygotowanej przez nas ankiecie zdobyliśmy szereg cennych informacji na temat rzeczywistych pragnień i wyzwań, które nurtują tych, którym Imker chce pomóc.
Dodatkowo przeprowadziliśmy 4 wywiady pogłębione z klientami firmy Imker
Każdy z nich według ustalonego schematu. Celem rozmów było wsłuchanie się w potrzeby, lepsze poznanie perspektywy, tego, co działa i tego, co warto poprawić w przyszłości w relacjach między wspomnianymi firmami.
Przygotowaliśmy projekty graficzne i tekstowe ulotek w kilku formatach
Każdy dopasowany do grupy odbiorców.
Zaproponowaliśmy 4 koncepcje na stoisko IMKER
Opieraliśmy się na elementach, które mają zbudować doświadczenie odwiedzających. Chcieliśmy, by:
- zapamiętali nazwę Imker,
- zrozumieli, co to jest fulfillment,
- mieli dobre skojarzenia z Imker,
- zostawili swoje dane kontaktowe,
- chętnie pytali lub nawiązywali kontakt z pracownikami Imker
Stworzyliśmy e-book do pobrania
Skaluj bez ograniczeń. Jak prowadzić sklep internetowy w najlepszym stylu. Uwolnij potencjał i wykorzystaj go w 100%. Fulfillment w branży e-commerce.
Celem tego e-booka było przybliżenie procesu realizacji zamówień i pokazanie wartości i korzyści płynących z tej usługi.
Efekty
Co udało się nam osiągnąć?
- Ankietę uzupełniło aż kilkudziesięciu właścicieli sklepów. Jej wyniki stanowiły źródło informacji, na których budowaliśmy strukturę prezentacji. Ewa dodatkowo wzbogaciła ją o własne dane i wypracowane przez siebie modele. Ankieta składała się z 12 pytań. Podzielona została na 3 możliwe scenariusze i w zależności od wybranych odpowiedzi, prowadziła respondentów wybranymi ścieżkami.
- Przeprowadzone wywiady pozwoliły firmie Imker spojrzeć na dotychczasowe współprace w zupełnie inny sposób. Uwypukliły dobre praktyki i elementy warte poprawy. Gwarantując pełen komfort rozmówcom, dały przestrzeń na dużą swobodę wypowiedzi i możliwość przyjrzenia się zarówno procesom, jak i biznesowym relacjom.
- Na stoisku na Targach Mody Fashionweare B2B pojawiło się zaproponowane przez nas „koło fortuny”, które – jak wspominali uczestnicy – przykuwało wzrok i zachęcało do udziału w zabawie czy też rozmowie. Dobrze widoczne logo, przejrzysty układ, atrakcyjne i angażujące działania idealnie podkreślały charakter Imkera i pozwalały nawiązywać relacje w sposób swobodny.
- Udało się nam również przygotować poradnik. E-book można było pobrać, skanując kod QR na wybranej wizytówce lub ulotce. Poza wieloma przydatnymi wskazówkami, dawał przywileje, z których mogli skorzystać potencjalni partnerzy lub klienci firmy Imker.
- Ulotki prezentowały się zgodnie z oczekiwaniami klienta. Były spójne, eleganckie, klasyczne i pełne przydatnej wiedzy z zakresu fulfillmentu.
Plany na przyszłość: Co dalej z Imker?
Ewa z Krzysztofem prowadzą firmę w sposób przemyślany, ambitny i skuteczny. Z pełnym oddaniem i skupieniem wspierają twórców i właścicieli sklepów internetowych. Nie zwalniają tempa, a ich aktywność możesz podejrzeć zarówno na ich stronie: https://imker.pl/, LinkedIn Ewy i LinkedIn Krzysztofa, a także śledząc ich działania na jednym z ciekawiej prowadzonych newsletterów w Polsce.
Opinia Ewy o Enzo:
We współpracy z agencjami marketingowymi najbardziej nie lubię długotrwałego briefowania i wielokrotnego opisywania w kółko tego samego, żeby w ogóle móc zacząć coś robić… W Enzo było inaczej: wstępne spotkania były sprawne, przemyślane i skupione na celach. A pozostałą robotę wykonali sami – doskonały research branżowy, słuszne zawężenie grupy docelowej i doprecyzowanie kanałów dotarcia. No i oczywiście wykonanie – zgodnie z oczekiwaniami i na czas, mimo szalonego tempa pracy wymuszonego krótkim terminem, wyznaczonym przez datę odbywania się imprezy targowej. Taki styl mi się bardzo podoba i to na pewno nie koniec mojej współpracy z Enzo!