Cel i oczekiwania klienta były jasne – zwiększenie liczby zamówień o 100%, obniżenie kosztów pozyskania zamówienia o 50%. Zobacz, jak sobie poradziliśmy z tym wyzwaniem. Nasze działania objęły: doradztwo strategiczne, optymalizację strony internetowej, kampanię Google Ads, Facebook Ads oraz TikToka.
Wyzwania
Twórcami projektu MATMA NA LUZIE są Sylwia i Michał – inżynierowie, którzy przez wiele lat udzielali korepetycji z przedmiotów ścisłych. Materiały, jakie Sylwia i Michał zebrali podczas prowadzonych korepetycji, zostały opracowane i wydane w formie książki wraz z aplikacją mobilną.
Częścią tego rozwiązania jest aplikacja mobilna, w której znajdują się interaktywne przykłady (filmy, animacje) i dodatkowe zadania, które ułatwiają zrozumienie omawianego materiału. Co więcej, aplikacja wyposażona została z rozszerzoną rzeczywistość (AR), która sprawia, że korzystanie z książki i apki jest naprawdę ekscytujące!
Co zastaliśmy, rozpoczynając współpracę z MATMĄ NA LUZIE?
Sylwia i Michał rozpoczęli kampanię promującą książkę MATMA NA LUZIE w listopadzie 2020 roku. Niestety, nie przyniosła ona spodziewanych rezultatów. Problemy, z jakimi musieli się zmierzyć to m.in.:
- niski współczynnik konwersji na stronie (mierzony jako zakup produktu),
- brak zwrotu kosztów kampanii reklamowej w Google i na Facebooku w ciągu dwóch pierwszych miesięcy promocji,
- zbyt wolne tempo wzrostu liczby zamówień książki (produkt zalegał w magazynie).
Twórcy MATMY NA LUZIE zgłosili się do nas w styczniu 2021. Ich cel i oczekiwania były jasne:
- zwiększenie liczby zamówień książki o 100%,
- obniżenie kosztów pozyskania zamówienia o 50%.
Rozwiązania
Co zaproponowaliśmy twórcom MATMY NA LUZIE?
Optymalizacja strony www
Pierwszym krokiem, jaki miał przybliżyć Sylwię i Michała do osiągnięcia założonych celów i zwiększenia współczynnika konwersji, była optymalizacja strony www. Co ulepszyliśmy?
- Dodaliśmy wyróżniony przycisk KUP TERAZ w menu oraz w pierwszej sekcji witryny.
- Zmieniliśmy kolejność treści na stronie, umieszczając najważniejsze informacje na szczycie hierarchii.
- Dodaliśmy opinie klientów.
- Zakupiliśmy nową domenę matmanaluzie.pl – w przeszłości kampania kierowała użytkowników na stronę edutechnologies.eu.
- Skonfigurowaliśmy analitykę zgodnie z potrzebami mierzenia efektów prowadzonych działań reklamowych:
- Google Analytics – ustawiliśmy cele, pozwalające prześledzić ścieżkę zakupową użytkownika (od dodania produktu do koszyka, aż do finalizacji zakupu) i stworzyliśmy grupy remarketingowe.
- Facebook Business Manager – ustawiając podobne cele, jak w analityce Google.
Kampania Google Ads
W pierwszym okresie kampanii Google Ads skupiliśmy się na ruchu brandowym i zapytaniach generycznych (ogólne zapytania o książki do matematyki). Po miesiącu nieco zmieniliśmy pierwotne założenia – ograniczyliśmy budżet na zapytania generyczne, które niosły za sobą wysokie koszty i niewiele konwersji.
Nasze działania skupiły się na zapytania brandowych oraz kampanii na YouTube. Zdecydowaliśmy się na kierowanie kampanii do niestandardowych odbiorców (słowa kluczowe i adresy url związane z matematyką) oraz na remarketing.
Kampania Facebook Ads
Zdecydowaliśmy się na prowadzenie dwóch rodzajów kampanii na Facebooku:
- Kampanię z celem konwersja – kierowaną na tzw. zimy ruch (targetowaną na podstawie zainteresowań i danych demograficznych).
- Remarketing – kierowany do osób, które w przeszłości były zainteresowane produktem.
Do prowadzenia kampanii wykorzystaliśmy kreację wideo, która w przystępny sposób przedstawiała, czym jest MATMA NA LUZIE.
Efekty kampanii Facebook Ads były widocznie niemalże od razu po uruchomieniu. W związku z tym, wspólnie z klientem zdecydowaliśmy o zwiększeniu budżetu na te działania – aby uzyskać jak najwięcej zakupów przy optymalnym koszcie pozyskania klienta.
Dodatkowe działania: darmowa dostawa
Przeprowadziliśmy trzy weekendy darmowej dostawy. W pierwszy weekend zmieniliśmy kreacje na Facebooku i w Google tak, by informowały o bezpłatnej wysyłce produktu. Na stronie www umieściliśmy licznik, który wskazywał, ile czasu pozostało do końca okresu promocyjnego. Niestety, nie wpłynęło to na wzrost liczby zamówień.
W trakcie kolejnych dwóch weekendów ograniczyliśmy się jedynie do wstawienia licznika na stronie www, bez podmiany kreacji reklamowych. Liczba zamówień zdecydowanie wzrosła.
TikTok
Facebook i Google pozwoliły nam dotrzeć do rodziców. Komunikacja na TikToku umożliwiło nam z kolei dotarcie bezpośrednio do uczniów. Pół roku naszego prowadzenia konta na TikToku przyniosło następujące efekty:
- Ponad 60 filmików opublikowanych przez MATMĘ NA LUZIE.
- Ponad 11 000 obserwujących.
- Ponad 125 000 polubień opublikowanych filmików.
- Ponad
334 000420 000 wyświetleń dla najchętniej oglądanego filmiku (i ciągle rośnie). - Ponad 1 200 000 wyświetleń stworzonego przez nas hashtagu (#matmanaluzie).
Po uzyskaniu pierwszego tysiąca obserwujących (kilka tygodni po założeniu konta) dodaliśmy klikalny link w bio. Dzięki temu wiemy, ilu użytkowników weszło na stronę www bezpośrednio z konta na TikToku. W dniach, w których nasze filmiki uzyskiwały kilkaset tysięcy wyświetleń, odnotowywaliśmy wyraźny wzrost zapytań w Google na frazy brandowe.
Więcej o TikToku i dlaczego jest taki popularny przeczytasz na naszym blogu.
Efekty
Efekty: co udało nam się osiągnąć?
Po pierwszym miesiącu od wprowadzenia zmian na stronie odnotowaliśmy:
- 45% wzrost współczynnika konwersji,
- 3,5-krotny wzrost liczby zamówień.
Spodziewaliśmy się, że liczba zamówień może zmniejszyć się w maju, po zakończeniu egzaminów ósmoklasistów. Ku naszemu (pozytywnemu) zaskoczeniu, nic takiego nie miało miejsca.
Liczba zamówień pozostała na stałym poziomie i jeszcze przed wakacjami konieczny był druk dodatkowego nakładu MATMY NA LUZIE.
Plany na przyszłość: co dalej z MATMĄ NA LUZIE?
W zbliżającym się roku szkolnym 2021/2022 rodzina produktów MATMA NA LUZIE powiększy się o:
Już teraz można zostawić swojego maila, żeby dostać informację i przy okazji rabat 10% gdy ich premiera będzie blisko!
W związku z planowanymi premierami stworzyliśmy nową stronę matmanaluzie.pl. Zmieniony został także silnik sklepu służący do składania zamówień. Kampanie, jakie dotychczas prowadziliśmy dla MATMY NA LUZIE dla klas 7-8, zostaną poszerzone o kolejne produkty.
Opinia Sylwii i Michała o Enzo:
Wybranie agencji Enzo to jedna z naszych najlepszych decyzji biznesowych. Spełnili nasze oczekiwania z dużą nawiązką. Zupełnie odmienili nasze kampanie marketingowe… Jesteśmy pewni, że nie osiągnęlibyśmy tak świetnych wyników sprzedaży bez Enzo 🙂