Kampania promująca pobranie aplikacji mobilnej — Manufaktury w Łodzi

Cel

Celem kampanii było pozyskanie jak największej ilości pobrań aplikacji mobilnej Manufaktury w Łodzi.

31.07.2018

Aplikacja mobilna Manufaktury w Łodzi

Nowa aplikacja mobilna Manufaktury w Łodzi łączy w sobie: wydarzenia, ciekawostki, informacje o promocjach oraz pomaga w znalezieniu wolnego miejsca parkingowego i zwiedzaniu kompleksu. Dzięki aplikacji odwiedzający Manufakturę mają łatwy dostęp do promocji i ofert specjalnych w sklepach i restauracjach oraz mogą szybciej znaleźć wybrane miejsce dzięki wirtualnej mapie.

Wyzwanie

Jak dotrzeć do osób w Łodzi i bliskiej okolicy, które mogą być zainteresowane korzystaniem z nowej aplikacji?
Jak zwiększyć ilość jej pobrań ze sklepów z aplikacjami (Google Play, AppStore)?

 
 

Rozwiązanie

Enzo przeprowadziło kampanię reklamową Google Ads opartą o otrzymane kreacje video, banery oraz zdjęcia spójne z dotychczasową komunikacją Manufaktury. W dotarciu do odpowiednich użytkowników wykorzystaliśmy głównie uniwersalną kampanię promującą aplikację (Universal App Campaign).

 
Kampania reklamowa aplikacji mobilnej Manufaktury z Łodzi

Kampania

Aplikacja Manufaktury w Łodzi była promowana zarówno dla użytkowników systemów Android, jak i iOS, jednak z uwagi na specyfikę polskiego rynku smartfonów większość pobrań miała miejsce na Androida. Kampanię kierowaliśmy na Łódź i okolice, tak by wyświetlać reklamy w zasięgu oddziaływania Manufaktury. Format uniwersalnej kampanii promującej aplikację jest jednym z przykładów kampanii inteligentnej, która po pewnym czasie uczy się i dobiera emisję reklam tak, by wykorzystać najskuteczniejsze formaty, kreacje i miejsca emisji reklam pod kątem realizacji celu kampanii. Z czasem (w miarę uczenia się systemu) spada także koszt konwersji. W przypadku tej kampanii najniższy koszt instalacji aplikacji (CPI) osiągnęliśmy ostatniego dnia jej trwania.


Efekty


Wzrost liczby pobrań
0
PROCENT

W czasie trwania kampanii liczba pobrań aplikacji wzrosła niemal 7-krotnie w porównaniu do analogicznego okresu poprzedzającego kampanię.
Największą liczbę pobrań odnotowaliśmy w godzinach wieczornych (21:00- 23:00). Format video wygenerował najwięcej instalacji aplikacji — pochodziła z niego niemal połowa konwersji. Jest to zgodne z wytycznymi Google, które mocno rekomenduje wykorzystanie formatu wideo w przypadku promowania aplikacji.

Baner reklamowy w kampanii aplikacji mobilnej Manufaktury z Łodzi

Zobacz także: