Dlaczego nie widzę mojej reklamy??


To chyba najczęściej pojawiające się pytanie na grupach Google AdWords. Zazwyczaj zadają je nowi reklamodawcy, łatwo wpadając przy tym w panikę i/lub wściekłość. Tymczasem odpowiedź jest zwykle prosta. Jeżeli masz podobny problem, prawdopodobnie dotyczy Cię któraś z dwóch jego wersji:

1. Nowa reklama w ogóle nie ma wyświetleń

Zakładając, że reklama nie łamie żadnych zasad redakcyjnych (o czym informowałby stosowny komunikat), prawdopodobnie jest właśnie sprawdzana. Teoretycznie jest to szybki i automatyczny proces, ale bywa, że znacznie się przedłuża, nawet do 24 h. Dotyczy to szczególnie sytuacji, gdy promujemy usługi, których reklamowanie obwarowane jest wieloma ograniczeniami (np. związane z treścią dla telefonów komórkowych), w związku z czym nasze teksty mogą wymagać dokładniejszego sprawdzenia. Jeśli sprawa dotyczy reklamy graficznej, możemy spodziewać się jeszcze dłuższego okresu oczekiwania, nawet kilku dni. Niestety Google nie informuje w żaden sposób o tym, że reklama jest właśnie przeglądana. Należy zatem uzbroić się w cierpliwość.

2. Reklama ma wyświetlenia, ale ja jej nie widzę!

  • Czy kampania kierowana jest na inną lokację niż ta, z której próbujesz wywołać reklamę?
  • Czy włączyłeś planowanie reklam i ustawiłeś ich wyświetlanie tylko na konkretne dni i godziny?
  • Może zaznaczyłeś opcję preferencji pozycji? Jeżeli przy danym wyszukiwaniu reklama nie może jej osiągnąć – nie wyświetli się.
  • Czy przekroczyłeś już budżet dzienny lub ogólny?
  • Czy wybrałeś opcję wyświetlania: „Standardowe: wyświetlaj reklamy w stałych odstępach czasu”? Jeżeli Twój budżet nie jest dość wysoki, reklama nie wyświetli się przy każdym wyszukiwaniu słowa kluczowego.

Jeżeli uważasz, że żadna z powyższych opcji Cię nie dotyczy, skontaktuj się z przedstawicielem AdWords. Pamiętaj, by podać jak najwięcej szczegółów dotyczących ustawień i konfiguracji Twojego konta. To znacznie ułatwi udzielenie trafnej odpowiedzi. W międzyczasie zwracaj baczną uwagę na wszelkie komunikaty, jakie mogą pojawić się na Twoim koncie. Do śledzenia własnych reklam polecam natomiast używać narzędzia podglądu reklam, dostępnego w zakładce „Narzędzia”, nie wyszukiwarki. Nie generujemy w ten sposób zbędnych wyświetleń, których większa ilość może pogorszyć nasz CTR.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *