
Bywają takie sytuacje, że nie jesteśmy pewni, czy na stronie firmowej mamy bezpłatne narzędzie do mierzenia statystyk Google Analytics:
- programista, który robił stronę nie odbiera telefonów,
- odszedł pracownik zajmujący się marketingiem,
- rozstaliśmy się ze wspólnikiem, który to "ogarniał",
- do tej pory ich nie potrzebowaliśmy, więc nie interesowało nas to za bardzo...
Jak zatem możesz sprawdzić czy na Twojej stronie jest kod śledzenia Google Analytics? Przedstawiamy cztery szybkie sposoby, które w 99% przypadków dadzą odpowiedź na to pytanie.
#1
#2
Skorzystaj z wtyczki Google Tag Assistant (dostępna dla Chrome lub Firefox) do sprawdzania kodów śledzenia na stronie.
Po zainstalowaniu wtyczki kliknij ikonę na pasku przeglądarki i włącz opcję Enable.

Po odświeżeniu strony oraz ponownym kliknięciu w ikonę wtyczki na pasku przeglądarki pokaże się raport zainstalowanych kodów śledzenia. Jeśli widzisz na liście Google Analytics, to znaczy, że kod śledzenia jest wstawiony na stronie.

#3
Skorzystaj z bezpłatnego narzędzia http://gachecker.com/, które pokaże Ci jakie kody śledzenia są zainstalowane na stronie. Podaj adres swojej strony i kliknij Check Your Site. W raporcie pokaże się jakie kody śledzenia zostały znalezione na poszczególnych podstronach.

#4
Zaloguj się do konta Gmail, a następnie wejdź na stronę https://analytics.
Powtórz tą czynność dla wszystkich kont Gmail, z których korzystasz.
Znalazłeś kod śledzenia i dostałeś się do swojego Google Analytics? Świetnie, w kolejnej części sprawdzimy czy dane zbierają się poprawnie.