
Uwaga: Ten artykuł dotyczy wersji Universal Analytics czyli Google Analytics 3 [Aktualizacja sierpień 2022]
Bywają takie sytuacje, że nie jesteśmy pewni, czy na stronie firmowej mamy bezpłatne narzędzie do mierzenia statystyk i śledzenia zachowań użytkowników, czyli Google Analytics:
- programista, który robił stronę nie odbiera telefonów,
- odszedł pracownik zajmujący się marketingiem,
- rozstaliśmy się ze wspólnikiem, który to "ogarniał",
- do tej pory ich nie potrzebowaliśmy, więc nie interesowało nas to za bardzo...
Jak zatem możesz sprawdzić czy na Twojej stronie jest kod śledzenia Google Analytics? Przedstawiamy cztery szybkie sposoby, które w 99% przypadków dadzą odpowiedź na to pytanie.
#1
#2
Skorzystaj z wtyczki Google Tag Assistant (dostępna dla Chrome lub Firefox) do sprawdzania kodów śledzenia na stronie.
Po zainstalowaniu wtyczki kliknij ikonę na pasku przeglądarki i włącz opcję Enable.

Po odświeżeniu strony oraz ponownym kliknięciu w ikonę wtyczki na pasku przeglądarki pokaże się raport zainstalowanych kodów śledzenia. Jeśli widzisz na liście Google Analytics, to znaczy, że kod śledzenia jest wstawiony na stronie.

#3
Skorzystaj z bezpłatnego narzędzia http://gachecker.com/, które pokaże Ci jakie kody śledzenia są zainstalowane na stronie. Podaj adres swojej strony i kliknij Check Your Site. W raporcie pokaże się jakie kody śledzenia zostały znalezione na poszczególnych podstronach.

#4
Zaloguj się do konta Gmail, a następnie wejdź na stronę https://analytics.
Powtórz tą czynność dla wszystkich kont Gmail, z których korzystasz.
#5
Udało Ci się poprawnie zalogować do - jak mawiają niektórzy - "google analityk"? Wejdź na stronę (na innym urządzeniu np. na telefonie lub z innej przeglądarki) a następnie sprawdź analizy statystyk na stronie www w czasie rzeczywistym (Lewe menu > Czas rzeczywisty > Przegląd). Powinieneś widzieć siebie - miasto z którego się łączysz oraz podstronę na jakiej obecnie się znajdujesz, a także źródło wejścia oraz rodzaj urządzenia. Oczywiście jeśli nie jest aktualnie jedynym użytkownikiem na swojej stronie będziesz też widzieć zachowania użytkowników, którzy aktualnie są na niej oprócz Ciebie.
Analizy statystyk serwisów www to już temat na osobny wpis.
P.S. Jak sprawdzić czy strona działa i jak Google widzi moją stronę? Do tego może być pomocne narzędzie Google Search Console. Więcej o jego zastosowaniu znajdziesz tutaj.