Jak sprawdzić, czy mam Google Analytics na stronie?


Image

Bywają takie sytuacje, że nie jesteśmy pewni, czy na stronie firmowej mamy bezpłatne narzędzie do mierzenia statystyk Google Analytics:

  • programista, który robił stronę nie odbiera telefonów,
  • odszedł pracownik zajmujący się marketingiem,
  • rozstaliśmy się ze wspólnikiem, który to "ogarniał",
  • do tej pory ich nie potrzebowaliśmy, więc nie interesowało nas to za bardzo... 

Jak zatem możesz sprawdzić czy na Twojej stronie jest kod śledzenia Google Analytics? Przedstawiamy cztery szybkie sposoby, które w 99% przypadków dadzą odpowiedź na to pytanie.

#1

Wejdź na swoją stroną i kliknij prawy przycisk myszy. Następnie wybierz opcję Wyświetl źródło strony i...nie przetrasz się, nie potrzebujesz do tego znajomości HTML czy php, albo javascriptu ;) Po prostu wyszukaj w kodzie (Ctrl+F) ciągu znaków 'UA-'.
 
Jeśli znajdziesz ciąg znaków w postaci UA-xxxxxxxx-x (gdzie zamiast x będą cyfry) to znaczy, że kod śledzenia Google Analytics jest wstawiony na stronie. 
 
Jeśli nie znajdziesz, to jeszcze nie znaczy, że nie masz Analytics - może być wdrożony w inny sposób niż bezpośrednio w kodzie i nie będzie widoczny. W tej sytuacji zostają Ci jeszcze 3 metody weryfikacji.  

#2

Skorzystaj z wtyczki Google Tag Assistant (dostępna dla Chrome lub Firefox) do sprawdzania kodów śledzenia na stronie.

Po zainstalowaniu wtyczki kliknij ikonę na pasku przeglądarki i włącz opcję Enable. 


Image

Po odświeżeniu strony oraz ponownym kliknięciu w ikonę wtyczki na pasku przeglądarki pokaże się raport zainstalowanych kodów śledzenia. Jeśli widzisz na liście Google Analytics, to znaczy, że kod śledzenia jest wstawiony na stronie.

 

Image

#3

Skorzystaj z bezpłatnego narzędzia http://gachecker.com/, które pokaże Ci jakie kody śledzenia są zainstalowane na stronie. Podaj adres swojej strony i kliknij Check Your Site. W raporcie pokaże się jakie kody śledzenia zostały znalezione na poszczególnych podstronach. 

 

Image

#4

Zaloguj się do konta Gmail, a następnie wejdź na stronę https://analytics.google.com/. Sprawdź czy masz dostęp do statystyk swojej strony, czy pojawia Ci się jedynie opcja konfiguracji nowego konta Google Analytics (to drugie oznacza, że nie masz dostępu na tym Gmailu do żadnego konta Analytics). 

Powtórz tą czynność dla wszystkich kont Gmail, z których korzystasz. 


Znalazłeś kod śledzenia i dostałeś się do swojego Google Analytics? Świetnie, w kolejnej części sprawdzimy czy dane zbierają się poprawnie.