Jak zwiększyć efektywność kampanii mailingowych?


Poniżej przedstawiamy nasze spostrzeżenia dotyczące prowadzenia kampanii mailingowych.

1. Ustal cel kampanii – to podstawa.

2. Nie idź na ilość

Nie zasypuj odbiorców mailami tylko dlatego, że posiadasz ich adresy e-mail, a wysyłka niewiele kosztuje. Wiele firm nadmiernie wykorzystuje swoje bazy wysyłając mailing przy każdej okazji. Lepiej ograniczyć ilość kampanii i skupić się na ich indywidualnym przekazie.

3. Dostosuj cykl kampanii do potrzeb odbiorców

Warto zaprojektować kampanię tak, by wiadomości były rozsyłane w określonych odstępach czasowych. Rozpocznij od wprowadzenia, edukacji klientów, którzy nie są jeszcze gotowi na zakup produktu lub usługi. Kolejne maile mogą być coraz bardziej nakierowane na bezpośrednią sprzedaż.

Stosując to podejście , będziesz dostarczał swoim klientom bardziej wartościowe wiadomości, które będą kierowały ich do głównego celu. Takie kampanie mogą być zautomatyzowane, co oznacza niższe koszty.

4. Poznawaj potrzeby, badaj

Dobrą praktyką jest zapytanie subskrybentów, czego oczekują. Czy chcą otrzymywać wiadomości na urządzenia mobilne, a może więcej plików do pobrania, kuponów itp. Nie dowiesz się tego dopóki nie zapytasz. Poznanie odpowiedzi pozwoli ci na dostosowanie oferty do konkretnej grupy klientów.

5. Aktualizuj informacje o preferencjach

Wiele osób zmienia swoje adresy e-mail, zawód lub miejsce zamieszkania. Wyślij do nich e-mail z prośbą o aktualizację ich profilu. Dzięki temu odbiorcy będą otrzymywać bardziej odpowiednie i lepiej dopasowane treści.

6. Tylko to, co niezbędne

Projektując przekaz dbaj o to, aby każda część wiadomości była istotna i wartościowa. Nie marnuj miejsca na elementy zbędne. Więcej nie znaczy lepiej.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *