Konto firmowe na TikToku — praktyczne porady


Czasy, w których firma była dostępna tylko na Facebooku, już minęły. Teraz koniecznie trzeba docierać do odbiorcy różnymi kanałami. W zależności od tego, co chce się osiągnąć, trzeba przygotować taką strategię marki, żeby uzyskać zamierzone rezultaty. Przykładem kanału dotarcia do odbiorcy może być konto firmowe na TikToku, które można wykorzystać w działaniach marketingowych na tej platformie.

Co daje konto firmowe na TikToku?

Mając założone konto w aplikacji, można za darmo przełączyć się na konto biznesowe. Ścieżka dostępu do zmiany wygląda następująco:

Ja > Trzy kropki w prawym górnym rogu > Zarządzaj kontem > Przełącz na konto Pro.

Ta zmiana to pierwszy krok, który pozwoli na pomiar dokonywanych działań. Dzięki temu będzie można mierzyć dane analityczne takie, jak na przykład skąd dowiedzieli się o nas użytkownicy, czy sprawdzać statystyki konkretnych postów lub dowiedzieć się, o której godzinie obserwatorzy profilu są najbardziej aktywni. Opcji jest znacznie więcej i w niczym nie odstają od danych z Facebooka czy Instagrama. Oznacza to, że prowadzenie konta nie będzie błądzeniem przez mgłę, a strategią opartą na konkretnych danych.

Czym się różni od Instagrama, Facebooka i YouTube’a

Przeniesienie contentu jeden do jednego z innej platformy z góry skazane jest na porażkę. Jest to związane ze specyfiką medium, która jest inna od popularnych platform społecznościowych.

TikTok a Instagram

Głównym czynnikiem, który odróżnia Instagrama od TikToka, jest to, że na tym pierwszym mamy możliwość dodawania również zdjęć, które stanowią główny filar aplikacji. Z kolei TT z założenia jest przeznaczony do postów bardziej “na luzie”.

TikTok a Facebook

Facebook skupia się na budowaniu relacji pomiędzy znajomymi. Przyjęło się też, że służy jako źródło informacji pomiędzy marką a odbiorcą. TikTok jest medium bardziej humorystycznym i luźnym. Dodatkowo TT nie umożliwia dodawania postów w formie tekstu, możliwe jest tylko tworzenie materiałów wideo. W obu przypadkach występuje rozbudowany kreator reklamowy.

TikTok a YouTube

Na YouTube widownia jest inna niż na TikToku i dla przykładu na YT z pewnością można wrzucić w częściach dłuższy materiał, co już nie sprawdzi się tak dobrze na TT. Co więcej, do produkcji materiałów na YouTube potrzebny już jest zewnętrzny program do montowania i edycji wideo. 

Formaty i cele reklamowe na TikToku

Na tej aplikacji dostępne jest tworzenie płatnych reklam, które można wykorzystać w konkretnym celu, warto więc wziąć to pod uwagę, przygotowując strategię dla produktu czy usługi.

Podczas konfiguracji reklamy można wybrać jeden z poniższych celów reklamowych:

  • Zasięg
  • Ruch
  • Instalacja Aplikacji
  • Konwersja

TikTok jest też bogaty w formaty reklamowe, które może wykorzystać marka podczas konfiguracji zestawu reklam:

Brand takeover 3-sekundowa reklama statyczna (zdjęcie JPG) lub 3-5 sekundowa reklama w formie wideo.

Top view — ten format to 60-sekundowa reklama, z odtwarzanym automatycznie dźwiękiem.

Branded hashtag challenge — tworzenie dedykowanego hasztagu marki, z którym wchodzą w interakcję użytkownicy.

In Feed Ads — działa podobnie do Top View, ale dodatkowo pozwala na wchodzenie w interakcję.

Branded effects — wykorzystanie filtrów AR do promocji marki.

Zalety posiadania konta firmowego na TikToku

Przewaga nad konkurencją

Ze względu na to, że jest to stosunkowo nowa platforma, jeszcze nie ma tam tylu firm, ile można ich znaleźć na innych social mediach. Obecność tam już teraz pozwoli na zbudowanie przewagi i szybkie przekonanie do siebie użytkowników.

Szeroki zasięg

TikTok działa na podstawie swojego algorytmu, który dostosowuje treści pod odbiorcę. Dzięki temu firma jest w stanie dotrzeć do osób, które w jakimś stopniu miały styczność z podobnym tematem, a przez to, nie będą to przypadkowi użytkownicy.

Dostępność na urządzeniach mobilnych 

Mimo że TikTok ma swoją wersję na desktopy, to i tak praktycznie zawsze jest on użytkowany przez smartfona. Warto to uwzględnić podczas tworzenia reklam nakierowanych na mobilnych użytkowników.

Angażowanie fanów i kierowanie ich na inne media społecznościowe

Jako że na TT łatwo o zasięgi można wykorzystać to na przeniesienie części obserwujących na inne platformy czy na stronę internetową firmy. Ważne jest tutaj zadbanie o warstwę wizualną profilu oraz umieszczenie wszystkich potrzebnych linków, tak żeby obserwator wiedział już na pierwszy rzut oka, czym zajmuje się dana firma.

Wykorzystanie TikToka jako platformy do działań marketingowych to dobry pomysł! Potencjał jest spory, tylko trzeba wiedzieć jak go wykorzystać. W następnym artykule przedstawimy, jak wygląda skuteczny proces zakładania i konfigurowania konta. Jeśli już teraz potrzebujesz pomocy z tą aplikacją, odezwij się do nas, my wiemy co z tym zrobić!