Co zaproponowaliśmy twórcom MATMY NA LUZIE?
Optymalizacja strony www
Pierwszym krokiem, jaki miał przybliżyć Sylwię i Michała do osiągnięcia założonych celów i zwiększenia współczynnika konwersji, była optymalizacja strony www. Co ulepszyliśmy?
- Dodaliśmy wyróżniony przycisk KUP TERAZ w menu oraz w pierwszej sekcji witryny.
- Zmieniliśmy kolejność treści na stronie, umieszczając najważniejsze informacje na szczycie hierarchii.
- Dodaliśmy opinie klientów.
- Zakupiliśmy nową domenę matmanaluzie.pl – w przeszłości kampania kierowała użytkowników na stronę edutechnologies.eu.
- Skonfigurowaliśmy analitykę zgodnie z potrzebami mierzenia efektów prowadzonych działań reklamowych:
- Google Analytics – ustawiliśmy cele, pozwalające prześledzić ścieżkę zakupową użytkownika (od dodania produktu do koszyka, aż do finalizacji zakupu) i stworzyliśmy grupy remarketingowe.
- Facebook Business Manager – ustawiając podobne cele, jak w analityce Google.
Kampania Google Ads
W pierwszym okresie kampanii Google Ads skupiliśmy się na ruchu brandowym i zapytaniach generycznych (ogólne zapytania o książki do matematyki). Po miesiącu nieco zmieniliśmy pierwotne założenia – ograniczyliśmy budżet na zapytania generyczne, które niosły za sobą wysokie koszty i niewiele konwersji.
Nasze działania skupiły się na zapytania brandowych oraz kampanii na YouTube. Zdecydowaliśmy się na kierowanie kampanii do niestandardowych odbiorców (słowa kluczowe i adresy url związane z matematyką) oraz na remarketing.
Kampania Facebook Ads
Zdecydowaliśmy się na prowadzenie dwóch rodzajów kampanii na Facebooku:
- Kampanię z celem konwersja – kierowaną na tzw. zimy ruch (targetowaną na podstawie zainteresowań i danych demograficznych).
- Remarketing – kierowany do osób, które w przeszłości były zainteresowane produktem.
Do prowadzenia kampanii wykorzystaliśmy kreację wideo, która w przystępny sposób przedstawiała, czym jest MATMA NA LUZIE.
Efekty kampanii Facebook Ads były widocznie niemalże od razu po uruchomieniu. W związku z tym, wspólnie z klientem zdecydowaliśmy o zwiększeniu budżetu na te działania – aby uzyskać jak najwięcej zakupów przy optymalnym koszcie pozyskania klienta.
Dodatkowe działania: darmowa dostawa
Przeprowadziliśmy trzy weekendy darmowej dostawy. W pierwszy weekend zmieniliśmy kreacje na Facebooku i w Google tak, by informowały o bezpłatnej wysyłce produktu. Na stronie www umieściliśmy licznik, który wskazywał, ile czasu pozostało do końca okresu promocyjnego. Niestety, nie wpłynęło to na wzrost liczby zamówień.
W trakcie kolejnych dwóch weekendów ograniczyliśmy się jedynie do wstawienia licznika na stronie www, bez podmiany kreacji reklamowych. Liczba zamówień zdecydowanie wzrosła.
TikTok
Facebook i Google pozwoliły nam dotrzeć do rodziców. Komunikacja na TikToku umożliwiło nam z kolei dotarcie bezpośrednio do uczniów. Pół roku naszego prowadzenia konta na TikToku przyniosło następujące efekty:
- Ponad 60 filmików opublikowanych przez MATMĘ NA LUZIE.
- Ponad 11 000 obserwujących.
- Ponad 125 000 polubień opublikowanych filmików.
- Ponad
334 000 420 000 wyświetleń dla najchętniej oglądanego filmiku (i ciągle rośnie).
- Ponad 1 200 000 wyświetleń stworzonego przez nas hashtagu (#matmanaluzie).
Po uzyskaniu pierwszego tysiąca obserwujących (kilka tygodni po założeniu konta) dodaliśmy klikalny link w bio. Dzięki temu wiemy, ilu użytkowników weszło na stronę www bezpośrednio z konta na TikToku. W dniach, w których nasze filmiki uzyskiwały kilkaset tysięcy wyświetleń, odnotowywaliśmy wyraźny wzrost zapytań w Google na frazy brandowe.
Więcej o TikToku i dlaczego jest taki popularny przeczytasz na naszym blogu.