Rebranding. 10 oznak, że to już ten czas


Nie te materiały, nie te kolory

Bez względu na to, czy podążasz za trendami, czy stawiasz na klasykę, za pomocą stylu ubierania komunikujesz się z otoczeniem. Znasz to uczucie, gdy ubrania, w których tak dobrze się czułeś, stają się zbyt skromne i nie pasują do Twojej osobowości? Nie te materiały, nie te kolory. Stojąc przed lustrem, już wiesz, że musisz coś zmienić.

Z markami jest podobnie. Przychodzi taki moment, w którym firma powinna określić się na nowo. Jak rozpoznać ten moment? Jakie przesłanki świadczą o tym, że już czas sięgnąć po smartfona i poszukać zaufanej agencji marketingowej?

    Czym jest rebranding?

    Rebranding to inwestycja długoterminowa. Dobrze zrobiony dodaje nowej energii działaniom marketingowym, pozwala wyróżnić się w tyglu innych marek, pozwala dotrzeć do nowych odbiorców, pozyskać większą marżę i ułatwić konsumentowi wybór.

      Rebranding to modyfikacja wybranego lub wszystkich elementów składowych marki. Zmianie może ulec sposób oferowania produktów i usług, obsługi, komunikacji.

      Po czym poznasz, że Twoja marka jest gotowa na rebranding?

      Oto 10 charakterystycznych oznak:

      Twoja marka już nie odzwierciedla nowej wizji

      Takiej sytuacji doświadczamy często – marka, która świetnie sobie radziła 15 lat temu, nie odzwierciedla filozofii i podejścia zarządu. Bazuje już na nowych wartościach, ale jeszcze nie komunikuje tego na zewnątrz. Nie pozwól, aby nazwa była przeszkodą dla Twojej marki.

      Wstydzisz się gdy przekazujesz swoją wizytówkę

      Przestarzałe, nudne, banalne! Jeśli patrzysz na wizerunek swojej firmy i takie określenie przychodzą ci na myśl, to możesz być pewny, że rebranding jest konieczny.

      Nie przyciągasz najlepszych pracowników

      Od dłuższego czasu rekrutujesz pracowników, szukasz talentów, a zgłaszają się do Ciebie jedynie przeciętni kandydaci.
      Tak jak w sporcie, najlepsi zawodnicy chcą grać dla najlepszych klubów sportowych, tak najbardziej wykwalifikowani specjaliści chcą pracować dla najlepszych marek. Być może Twoja marka jest postrzegana na rynku pracy poniżej rynkowego standardu. Rebranding pozwoli zdefiniować markę na nowo, nie tylko w oczach klientów, ale i obecnych oraz przyszłych pracowników.

      Zmieniła się Twoja strategia lub model biznesowy

      Zmienia się rynek, technologie, potrzeby klientów. Nic nie już takie jak 10 lat temu. Zmieniasz cele biznesowe. Za tą zmianą bezpośrednio powinna nastąpić zmiana wizerunku marki. Sposób, w jaki Twoja marka jest postrzegana, przez tych którym służy, powinien być spójny z tym, co się dzieje w Twojej firmie.

      Twoja marka jest zbyt skomplikowana

      Komunikacja marki jest rozproszona, chaotyczna, zawiła, myląca? Warto zrobić krok w tył. Jeśli rośnie poziom skomplikowania to trudno o spójność i zrozumienie w oczach klientów. Rebranding może okazać się dobrym antidotum.


      Wchodzisz na rynki zagraniczne

      Przed Tobą wyjazd na targi do Berlina, Mediolanu lub Londynu? Wchodzisz na wyższy poziom, gdzie będziesz konkurować z mocniejszymi graczami. To ważny moment do dalszego rozwoju. Coś, co sprawdzało się na rynku lokalnym lub krajowym może okazać się passé na rynku międzynarodowym. Odpowiedzialny rebranding wzmocni Twój potencjał i sprawi, że firma będzie godnie reprezentowana.
      [Czytaj więcej o marketingu międzynarodowym w sieci]

      Nie potrafisz odróżnić się od konkurencji

      Twoja marka zlewa się z innymi w branży? Wykorzystujecie podobne motywy, kolorystykę, mówicie tym samym tonem? Klient Cię nie odróżnia, więc szuka najniższej ceny. Czas na zmianę kursu, poszukanie unikalnej propozycji wartości dla Twoich klientów.

      Przechodzisz fuzję lub przejęcie

      Fuzje i przejęcia to szansa na rebranding. Ważne jest, aby sprawdzić, jak przejmowana marka pasuje do architektury marki firmy macierzystej. Zbyt często marki nie zdają sobie z tego sprawy. W rezultacie obie marki tracą na zamieszaniu wynikającym z braku dopasowania marek.

      Chcesz podnieść ceny, ale sytuacja na rynku temu nie sprzyja

      Rosną koszty pracy, koszty materiałów a Ty nie możesz podnieść ceny produktów i usług, bo wiesz, że klienci przejdą do konkurencji? Przez rebranding masz szansę zmienić sposób, w jaki klienci postrzegają Twoją markę, a co za tym idzie podnieść stawki za oferowane produkty i usługi.

       
      Widzisz w swojej firmie podobne oznaki? Nie jesteś pewien co z tym zrobić? Napisz do Enzo. Zastanowimy się wspólnie nad sensem zmian. My pokażemy swoją perspektywę. Ty podejmiesz decyzję.