Wideo w przerywniku w kampaniach Google AdWords


 

Ostatnio pisaliśmy o możliwościach Google AdWords w reklamach wideo na YouTube. Kontynuujemy temat reklamy Bumper Ads, czyli tzw. wideo w przerywniku. Ten 6-sekundowy format ma wielkie aspiracje dla budowania świadomości marki i często je spełnia, jeśli tylko odpowiednio zaprezentujemy nasz komunikat. Poznajcie zalety i wady tego rozwiązania:

 

Zalety Bumper Ads:

  • świetny format, gdy wprowadzasz nowy produkt,
  • jest krótki, nie męczy ani nie zniechęca widza w takim stopniu jak inne formaty reklam,
  • nie da się go pominąć – Użytkownik musi się zapoznać z Twoim przekazem, więc warto go wykorzystać do budowania świadomości marki,
  • pozwala Ci zrobić dobrą kreatywną kampanię – marketing wysokich lotów, który naprawdę intryguje widza,
  • to idealny format dla Twojego remarketingu.

Wady Bumper Ads:

  • wymaga wielokrotnego przekazu – długotrwała kampania,
  • formułowanie przekazu jest zawsze wyzwaniem – tak wiele do powiedzenia w tak krótkim czasie,
  • nie ma możliwości pełnej prezentacji marki,
  • nie angażuje użytkownika na długo – może go raczej zainteresować, niż przykuć jego uwagę,
  • nie dostarczy Ci znacznej liczby subskrypcji, ani polubień na kanale YouTube,
  • jego celem nie jest generowanie ruchu na stronie.
 

Potencjał Bumper Ads

Bumper Ads to format, który udowadnia, że 6 sekund przekazu może mieć ogromny potencjał. Bardzo dużo zależy od kreacji, jaką przygotujemy. Ważne, by była spójna z naszą strategią komunikacyjną, budziła emocje oraz budowała zaciekawienie i zaangażowanie tak, aby odbiorca nie czekał z niecierpliwością na możliwość jej wyłączenia. Musimy pamiętać, że to format dla cierpliwych budowniczych wizerunku marki. Nie da nam od razu spektakularnych efektów, ale jest świetną zajawką dla odbiorcy.

Chcesz wiedzieć więcej o reklamach wideo na YouTube? Przeczytaj nasz artykuł na temat pełnych możliwości, jakie daje Ci w tym zakresie Google Adwords.