30

Lista aplikacji on-line do zarządzania projektami


Jakiś czas temu w Enzo poczuliśmy potrzebę znalezienia aplikacji, która pozwoli nam na szybsze i sensowniejsze zbieranie informacji o projektach. Do tej pory lepiej lub gorzej (częściej to drugie) spisywały się narzędzia Google (Docs, GMail, kalendarz, ankiety).
Problem w tym, że wszystko było rozproszone.

Przebudzenie

Kilka lat temu (nawet w Polsce) zrobiło się głośno o firmie 37signals. I choć samej firmy możecie nie znać, to pewnie część z Was spotkała się z ich flagowym produktem: Basecamp.

W pewnym momencie można było zaobserwować wykwit aplikacji działających w internecie, które w pewnym stopniu imitują te, które instalujemy u siebie na komputerze. Ten „boom” miał miejsce głównie dzięki rozpropagowaniu metody pisania w JavaScript zwanej AJAX. Swój wkład miały też osoby, które nie bały się nowych rozwiązań (Ruby, Python) i te, które stworzyły pierwsze frameworki JS.

Problem

O ile jeszcze Kalendarz Google jest przydatny do zbierania informacji o czasie trwania pewnych zadań i przy odrobinie chęci i zapału można napisać prosty program, który będzie tworzył za nas arkusz kalkulacyjny, o tyle zbieranie informacji w Google Docs + GMail jest dość (mówiąc kolokwialnie) upierdliwe.

Rozwiązanie

Alfabetycznie posortowana lista znalezionych przez nas aplikacji i ich krótki opis. Uwaga: nie wszystkie dotyczą zarządzania projektami w sensie stricte.

ActiveCollab

Adres: http://www.activecollab.com/

Jedna z bardziej rozbudowanych aplikacji do zarządzania projektami, która daje ogromne możliwości. Stworzona przez Serbskie studio A51 i gości (gościa?) z Superawesome.

Wybrane funkcje i możliwości:

  1. Kamienie milowe
  2. Zarządzanie plikami
  3. Chat
  4. Zarządzanie czasem
  5. Zgłaszanie błędów (tickets)
  6. Kalendarz
  7. Ustawianie praw dla użytkowników
  8. Możliwość tłumaczenie interfejsu
  9. Możliwość pisania własnych modułów rozszerzających funkcjonalność aplikacji
  10. Działa pod większością nowych telefonów
  11. Dostęp do API

Cena: $199 lub $399 za rok + opcjonalne wsparcie techniczne (odpowiednio $99 i $199 za rok; pierwszy rok za darmo).

At Task

Adres: http://www.attask.com/

Podobno korzysta z tego Google, Apple i Boeing. Ilość dostępnych funkcji jest ogromna. Na pierwszy rzut oka wygląda jak kombajn dla korporacji.

Wybrane funkcje i możliwości:

  1. Bardzo rozbudowane zarządzenie projektami
  2. Wykresy Gantt’a
  3. Raporty
  4. Kamienie milowe
  5. Zarządzanie zasobami
  6. Zarządzanie zadaniami
  7. Obsługa dokumentów (plików)
  8. Instalacja na własnym serwerze
  9. Różne wersje językowe

Zapewne bardzo wysoka cena.

Basecamp

Adres: http://www.basecamphq.com/

Na pewno było wcześniej wiele podobnych aplikacji, ale chyba tylko ta zyskała taki rozgłos. Na marginesie: czasami wydaje mi się, że ten zachwyt jest mocno przesadzony i nie poparty faktami.

Wybrane funkcje i możliwości:

  1. Listy rzeczy do zrobienia
  2. Tworzenie dokumentów on-line (writeboard)
  3. Kamienie milowe
  4. API
  5. Możliwość integrowania z wieloma dostępnymi rozwiązaniami na rynku

Cena: od $24 do $149 miesięcznie. Jest też okrojona wersja darmowa.

Blue Ant

Adres: http://www.proventis.net/website/live/blueant_en.html

Wybrane funkcje i możliwości:

  1. Planowanie
  2. Zarządzanie zasobami
  3. Kontrola nad projektem
  4. Zadania do zrobienia
  5. Zarządzanie czasem (rejestrowanie czasu pracy)
  6. Zarządzanie fakturami i kosztami podróży

Brak informacji o cenie.

Fog Bugz

Adres: http://www.fogcreek.com/FogBUGZ/

Fog Bugz jest aplikacją do zarządzania projektami przeznaczoną dla zespołów projektowych (głównie tych, które piszą aplikacje).

Wybrane funkcje i możliwości:

  1. Wiki
  2. Tworzenie w ramach projektu list rzeczy do zrobienia
  3. Wykresy i historia wdrażanego kodu
  4. Zgłaszanie błędów (bug tracking)
  5. Możliwość podpięcia adresu e-mail
  6. Grupy dyskusyjne

Cena: $199 za licencję na jednego użytkownika.

Goplan

Adres: http://goplan.info/

Dość zgrabna aplikacja, która bardzo przypomina Basecamp’a. Firma za tym stojąca na szczęście dość poważnie traktuje swoich klientów i cały czas usprawnia działanie aplikacji.

Wybrane funkcje i możliwości:

  1. Notatki
  2. Blog w ramach projektu
  3. Kalendarz
  4. Zbieranie poprawek (tickets)
  5. Zadania do zrobienia
  6. Chat
  7. Zarządzanie plikami

Cena: od wersji darmowej do $100 za miesiąc.

Harvest

Adres: http://www.getharvest.com/

Iridesco wychodzi z założenia, że czas to pieniądz. Więc wypuścili na rynek narzędzie do zarządzania czasem.

Wybrane funkcje i możliwości:

  1. Zarządzanie zasobami
  2. Zadania
  3. Raporty czasu
  4. Zbieranie danych o kosztach i przychodach
  5. Widget na PC lub Mac
  6. Dostępne API

Cena: od darmowej po $90 za miesiąc.

 

Redmine

Adres: http://www.redmine.org/

Jeden z niewielu projektów Open Source oparty o licencję GPL.

Wybrane funkcje i możliwości:

  1. Instalacja na własnym serwerze (oparty o RoR)
  2. Zgłaszanie błędów
  3. Możliwość edycji formularzy do zgłaszania błędów, wpisów, itp.
  4. Zarządzanie czasem
  5. Możliwość zintegrowania systemu kontroli wersji
  6. Kalendarz i wykresy Gantt

Cena: zależna od utrzymania serwera.

Liquid planner

Adres: http://www.liquidplanner.com/

Aplikacja z nastawieniem na planowanie… i trzymanie się planu.

Wybrane funkcje i możliwości:

  1. Planowanie
  2. Zarządzanie zadaniami i czasem
  3. Współdzielenie informacji
  4. Budowanie zależności między pracownikiem i zadaniami
  5. Analiza projektów

Cena: $25 za miesiąc (przy założeniu, że opłaci się cały rok).

Norada

Adres: http://norada.com/

Bardzo ciekawe podejście do aplikacji do zarządzania projektami. Logując się wchodzimy do czegoś, co wyglądem i działaniem przypomina system operacyjny.

Wybrane funkcje i możliwości:

  1. Zarządzanie kontaktami
  2. Blog projektu
  3. Kalendarz
  4. Zarządzanie akcjami
  5. Możliwość projektowania własnych formularzy

Cena: od wersji darmowej do €112.

Podsumowanie

To jest na pewno tylko część obecnej oferty rynkowej. Wystarczy wspomnieć chociażby o Zoho, które pod względem ilości aplikacji może spokojnie konkurować z Google.

Masz własne typy, zastrzeżenia do aplikacji z których korzystasz, chcesz pochwalić się swoją? Zapraszam do komentowania.

ps. Po trzech latach użytkowania nadal korzystamy z Basecampa – w naszym przypadku sprawdza się.


Comments 30

  1. Proponuję dodać do tej listy także isido.pl – działający od stycznia 2009 polski system w modelu SaaS.

    Wybrane funkcje i możliwości Isido:

    1. Listy rzeczy do zrobienia
    2. Raporty czasu i kosztów
    3. Kalendarz i wykresy Gantta (klikalne)
    4. Kamienie milowe
    5. Polska i angielska wersja interfejsu

    Pełna lista tutaj: http://isido.pl/funkcjonalnosci-systemu-zarzadzania-projektem ;)

    Abonament od 39 do 95 zł

    Pozdrawiam,
    Marcin Witek

  2. @Marcin: dzięki za informację. Krótki opis dodany do artykułu.
    Dobrze, że w końcu powstają tego typu aplikacje w języku polskim.

  3. Pingback: Lista aplikacji on-line do zarządzania projektami | Zarządzanie Projektami

  4. Proponuję do listy dodać Being CCPM – znakomite narzędzie do zarządzania środowiskiem jednoprojektowym metodą łańcucha krytycznego. Na stronie afinitus.com dostępna jest 30 dniowa wersja testowa o pełnej funkcjonalności.

    Pozdrawiam

    Grzegorz Strukowicz

  5. Jest jeszcze Blue Ant. Program jest rozwijany od 10 lat i jest także dostępny w wersji SaaS.
    Pozdrawiam
    Grzegorz Żebrowski

  6. @krsk: czy mógłbyś podać link do tej aplikacji?

    @GrzegorzS: faktycznie, aplikacja ma ciekawe podejście ale powyższa lista dotyczy wersji działających w sieci, niezależnie od platformy. Co nie zmienia faktu, że pewnie warto się tym zainteresować.

    @Grzegorz: dzięki za info.

  7. Dziękuję za wpisanie Niebieskiej Mrówki.

    Jest też strona w wersji polskiej:
    http://www.proventis.net/website/live/blueant_pl.html

    Cena: maks. 250 euro/rok/użytkownika (support w cenie), ale ze wzrostem liczby użytkowników cena spada.

    Główne funkcjonalności ująłbym tak:
    – projekty (definiowanie, zarządzanie, sterowanie, analiza, rozliczenie)
    – controlling (analiza danych wielu projektów, multi-project-management)
    – zarządzanie wiedzą
    – nadgodziny
    – zarządzanie strukturą przedsiębiorstwa
    – absencje
    – zlecenia serwisowe (zlecanie, realizacja i rejestrowanie czasów pracy poświęconych na prace pozaprojektowe)
    – tickety

  8. Ja do listy dołączam program INOVA POKL – dedykowany dla zespołów projektowych zarządzających projektami unijnymi.

  9. Ostatnio coraz więcej słyszy się także o BIZNESQ (www.biznesq.pl) – przyjazny w obsłudze, prosty i bardzo ładny.

    Milego dnia!

    Marek

  10. Witam A czy znacie może jakąś polskojęzyczną wersję tych programów i do tego w wersji darmowej :P ?

  11. @Mitek: Basecamp od kilku miesięcy jest już spolszczony – nie wiem jak inne. W darmowej wersji możesz prowadzić jeden projekt ale bez możliwości wrzucania plików.
    Do tego polecam sprawdzić linki podane w komentarzach powyżej.

  12. Skoro pojawil sie na liscie Harvest to ja musze tez wspomniec o MrTickTock dostepnym pod adresem http://mrticktock.com (uwaga: jestem autorem). Produkt polski chociaz na razie tylko w wersji angielskiej. Sluzy podobnie jak Harvest do raportowania czasu spedzonego nad konkretnymi zadaniami w projekcie. Mily i prosty time tracker w wersji online. Intensywnie rozwijany.

  13. Moim zdaniem brakuje tutaj kilku narzędzi. Jeśli jednak podchodzimy do oprogramowania do zarządzania projektami w dokładnym znaczeniu jest jeszcze P2ware Planner Suite dostępny na http://www.p2ware.com. Jest to rozwiązanie online oraz desktop, gdy trzeba. Korzystamy z tego oprogramowania w firmie.

  14. Do naszych wspólnych projektów używamy GroupCamp Projekt (http://www.groupcamp.pl/zarzadzania-projektami-online). Narzędzie to jest dostępne w języku polskim. Aplikacja umożliwia tez używanie wielu języków w ramach jednego konta i pozwala całemu zespołowi na posiadanie kalendarza zsynchronizowanego z zadaniami projektu. Jeszcze lepiej funkcjonuje przy użyciu Gmaila lub Google Apps a ponadto posiada wiki oraz bardzo dobrą integrację poczty elektronicznej. To jest dokładnie to, czego szukaliśmy.

  15. U mnie w firmie już od dłuższego czasu korzystamy z aplikacji http://pmcompass.pl
    Jest ona dostępna w języku angielskim i polskim, co znacznie ułatwia pracę w naszym wielonarodowościowym zespole.

  16. Bardzo podobną do Basecamp jest – Open Atrium

    W zasadzie to nawet więcej potrafi i w dodatku jest to Open Source – system napisany w PHP, do hostowania na własnym serwerze.

  17. Witam. BaseCamp jest faktycznie dobry. Polecam też, pominiętego na tej liście, Kanban Tool’a (http://kanbantool.com/). Bardzo praktyczne, internetowe narzędzie do zarządzania projektami, zadaniami i komunikowania się z zespołem.
    Wersje językowe: polski, angielski, niemiecki
    Współpracuje z przeglądarkami: Internet Explorer 8+, Mozilla Firefox, Safari, Chrome, Opera
    Darmowy okres próbny: 30 dni na wszystkie plany
    Cena: od 0 € do 3,5 € za użytkownika
    Funkcje:
    1. Wirtualna tablica z zadanimi w postaci kart do zarządzania projektami i zadaniami
    2. Szablony tablic
    3. Modyfikowalny wzór kart z zadaniami
    4. Możliwość dodania do karty: załączników, terminów, komentarzy, to-do-list i przypisywania osób do zadania. 22 kolory kart
    4. Współpraca w czasie rzeczywistym: dzielenie zadań, dokumentów, folderów, komentarzy. Powiadomienia o dodanych zadaniach i komentarzach poprzez e-mail i RSS.
    5. Statystyki i wykresy przepływu pracy. Autopomoc w odczytywaniu wykresów. Zapisywanie w plikach CSV i Excel
    6. Integracja API oraz z kalendarzami online. Możliwość dodawania członków zespołu z listy w pliku CSV.

  18. Dodam też system do zarządzania projektami, tematami, zadaniami itd. pod adresem everyproject.pl
    System jest świeży w trakcie rozwoju.

  19. Ja najbardziej lubię basemcam, choć niektórych programów się porównać nie da. Redmine super złożony a basecamp super prosty.

  20. Ja dodałbym jeszcze info o Project Thunder (niektórych funkcji inne programy w ogóle nie posiadają):
    1. projekty – tworzenie etapów, dodawanie do nich zleceń
    2. statusy i priorytety zadać – oznaczone kolorami
    3. raporty
    4. zarządzanie pracownikami i klientami
    5. kreator pól – dodanie całkowicie nowego pola do formularzy
    6. desktop thunder – rejestruje rzeczywisty czas pracy
    7. wykres gantta
    8. drawing thunder – platforma, na której można graficznie i tekstowo porozumiewać się w czasie rzeczywistym
    9. repozytorium – miejsce na wszystkie pliki

  21. Strasznie tego dużo tutaj jest. A ja odkryłam ostatnio polski DARMOWY program i jestem zachwycona!!!
    Ładny, prosty, ma najważniejsze funkcję i jeszcze myśli za mnie!
    > EasyProject < P O L E C A M
    Wystarczy, że się wpisze maila na ich stronie: easyproject.pl i można korzystać bez ograniczeń.

  22. Do zarządzania projektami graficznymi polecam jeszcze drafteye.com – szczególnie przydatne dla freelancerów, którzy wysyłają swoje prace do akceptacji klienta.

    Główne funkcje to
    – zarządzanie projektami
    – zadania
    – wstawianie komentarzy do zadań
    – zarządzanie wersjami projektów
    – kalendarz
    – repozytorium plików
    – notatnik
    – system jest darmowy

  23. Ja korzystam z TaskBeat i jestem bardzo mile zaskoczona, naprawde fajnie zrobiony.
    Pierwszy miesiąc korzystania jest darmowy.

  24. Ja również korzystam z TaskBeat. Faktycznie program super. Ma to wszystko co te najdroższe a jest dużo tańszy. Działa na każdej przeglądarce i co najważniejsze nic nie muszę instalować. ostatnio zaproponowali mi nawet bezpłatne szkolenie z obsługi. Super.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *